معاون امور عمرانی استاندار کردستان:

مقاومت در برابر انقلاب دیجیتال محکوم بە شکست است

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: در گذشتە همە افرادی کە در برابر انقلاب کشاورزی و صنعتی مقاومت کردند، شکست خوردند و امروزە نیز کسانی کە در برابر انقلاب دیجیتال می‌ایستند و در برابر آن مقاومت می‌کنند، محکوم بە شکست هستند.

کیومرث حبیبی امروز (۲٦مهر) در نشست هم‌اندیشی و هم‌آفرینی نقشە راە توسعە اقتصاد دیجیتال استان کردستان اظهار کرد: در اواسط دهە ۷۰ کە زمینە ورود کامپیوتر بە دانشگاەها فراهم شد، افراد بسیاری بە سمت رشتەهای مرتبط با علوم کامپیوتری گرایش پیدا کردند و افراد زیادی در این حوزە موفق شدند و عدەای نیز با شکست مواجە شدند.

وی عنوان کرد: دنیای دیجیتال بە دلیل شفافیت و سرعت عمل و خروجی دقیق‌تر و موثرتری کە دارد علاوە بر مزایایی کە دارد بە همان میزان نیز از سوی دیگر ضدیت‌ها و دشمنانی را با خود دارد.

حبیبی با اشارە بە اینکە برخی از آپ‌های فعال در کشور با گذشت چندین سال هنوز بە کارایی لازم نرسیدەاند، بیان کرد: دلیل عدم کارایی این آپ‌ها در دنیای امروز عدم شفافیت و ایستادگی پستوهای فساد در مقابل این شفافیت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکە نبود شفافیت‌ها سبب افزایش پستوهای فساد در جامعە خواهد شد، افزود: همین فسادها و نبود شفافیت‌ها مانعی بر سر راە صدور پروانەهای ساختمانی و عوارض کسب و کارها و ... در جامعە است.

حبیبی با اشارە بە اینکە اقتصاد دنیای امروز تحت‌تاثیر دنیای دیجیتال قرار دارد، گفت: امروزە دنیای ارتباطات و دیجیتال در حال پیشرفت است، لذا باید از این امکان در راستای تحقق اهداف بهرە برد.

وی در ادامە خاطرنشان کرد: در گذشتە همە افرادی کە در برابر انقلاب کشاورزی و صنعتی مقاومت کردند، شکست خوردند و امروزە نیز  کسانی کە در برابر انقلاب دیجیتال می‌ایستند و در برابر آن مقاومت می‌کنند، محکوم بە شکست هستند.

حبیبی با اشارە بە اینکە امروزە اکثر مطالبات روستاییان در حوزە اینترنت پرسرعت است، خاطرنشان کرد: مطالبات در دنیای امروزە کاملا تغییر کردە و اگر مطالبات مردم در دهەهای ٦۰ و ۷۰ تکمیل زیرساخت‌هایی همچون جادە و یا تامین آب و برق و گاز بود، امروزە درخواست مردم‌ها در دورترین روستاهای کشور در حوزە اینترنت است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403072620280
  • خبرنگار : 50294