فرماندار املش عنوان کرد

پیشرفت ۶۰ درصدی یک لاین از محور املش - شلمان

فرماندار املش، با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی یک لاین از پروژه، عنوان کرد: امیدواریم حداقل یک لاین تا پایان سال زیر بار ترافیک برود.

مختار رضایی امروز ۲۶ مهرماه در گفت وگو با ایسنا، شهرستان املش را بزرگترین تولیدکننده چای در کشور دانست و اظهار کرد: این شهرستان با ۵۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت، ۳۰ درصد چای کشور را تولید می کند.

وی با اشاره به پرداخت ۷۸ درصدی قدرالسهم دولت و ۵۴ درصدی قدرالسهم کارخانجات از مطالبات چایکاران، افزود: در مجموع ۶۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و شاهد پرداخت هفتگی بخشی از مطالبات به حساب چایکاران هستیم.

فرماندار املش با بیان اینکه خرید چای خشک از کارخانجات نیز آغاز شده و می تواند موثر در تسریع پرداخت بدهی به چایکاران باشد، گفت: ۳۷ کارخانه چایسازی در شهرستان فعال هستند و تا پایان مهرماه خرید برگ سبز را انجام می دهند.

رضایی در ادامه از افزایش حدود دو درصدی اعتبارات شهرستان در سال ۱۴۰۳ از محل بودجه استانی و سه درصد نفت و گاز و توازن و... خبر داد و بیان کرد: اعتبارات امسال شهرستان املش معادل ۱۲۱ میلیارد تومان است که از طریق سازمان برنامه و بودجه تخصیص پیدا می کند.

وی همچنین به آخرین وضعیت پروژه محور املش - شلمان اشاره کرد که جزو دغدغه های چندین ساله مردم منطقه است و یادآور شد: از محل اعتبارت سفر رئیس جمهور ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص پیدا کرده است.

فرماندار املش با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی یک لاین از پروژه، عنوان کرد: به دنبال بازگشایی حداقل یک لاین تا پایان سال هستیم. با هماهنگی بازرسی گیلان، مجوز بهره برداری از مصالح رودخانه‌ای جهت شن ریزی این محور توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اخذ شده که پس از زیرسازی، آسفالت محور توسط پیمانکار انجام می شود.

رضایی با بیان اینکه پل گاز (محل عبور خط لوله گاز) در محور املش - شلمان در حال بتن ریزی است، گفت: امیدواریم با سفر استاندار به شهرستان، دستورات ویژه جهت تکمیل هر چه سریع تر پروژه صادر شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072620271
  • خبرنگار : 50040