راه‌اندازی ۲ رشته ورزشی جدید معلولین در کرمانشاه

رئیس هیات ورزش جانبازان و توان‌یابان استان کرمانشاه از راه‌اندازی دو رشته جدید فوتسال کم‌توانان ذهنی و مچ‌اندازی توان‌یابان در این هیات خبر داد.

عزت الله پرنیان، امروز(۲۶ مهر) در مجمع سالیانه هیات جانبازان و توان‌یابان استان کرمانشاه، با اشاره به فعالیت ۱۴ رشته ورزش جانبازان و توان‌یابان در استان، اظهارکرد: در ماه‌های گذشته دو رشته جدید دیگر شامل فوتسال کم‌توانان ذهنی و مچ اندازی را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم. 

وی افزود: طی مدت یکسال گذشته حدود ۲۰ دعوت شده به اردوی تیم ملی داشته‌ایم و ۱۰ نفر از ورزشکارانمان  نیز به مسابقات برون مرزی اعزام شده‌اند.

رئیس هیات ورزش جانبازان و توان‌یابان استان نقطه عطف در این حوزه را حضور علی الفت نیا و یاسین خسروی در پارالمپیک پاریس دانست و گفت: خوشبختانه یاسین خسروی در اولین حضور خود در رقابت‌های پارالمپیک پاریس علاوه بر رکورد شکنی به مقام قهرمانی دست یافت و علی الفت نیا نیز با بدشانسی چهارم شد. 

وی با بیان اینکه این هیات روی سه رشته مچ اندازی، پاراوزنه برداری و دوومیدانی تمرکز کرده، گفت: با توجه به اینکه مسابقات آسیایی جوانان در این سه رشته در تاشکند برگزار خواهد شد، تلاش داریم در این رشته‌ها نماینده‌ای از استان ما حضور داشته باشد. 

پرنیان در ادامه از تلاش برای میزبانی مسابقات و اردوهای فوتبال هفت نفره کشور در کرمانشاه خبرداد و اعلام کرد: از آنجایی که کرمانشاه در سالهای گذشته قطب این رشته در کشور بوده، به دنبال میزبانی مسابقات آن هستیم.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد این هیات در سال گذشته پرداخت و گفت: برای تمامی مسابقات کشوری اعم از دارت، فوتبال هفت نفره، تیراندازی، شنا، بوچیا، والیبال نشسته و... در سال گذشته با برگزاری مسابقات استانی، نفرات و تیم‌های منتخب را اعزام کردیم. همچنین دو تیم استانی نیز در رقابت‌های لیگ باشگاه‌های پارادوومیدانی کشور شرکت کردند. 

رئیس هیات ورزش جانبازان و توان‌یابان استان برگزاری طرح‌های استعدادیابی در مدارس استثنایی و مراکز بهزیستی را از دیگر فعالیت‌های این هیات در سال گذشته برشمرد و افزود: همچنین با برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات همگانی تلاش شده تا رشته‌های مختلف زیرمجموعه هیات را به خانواده‌های دارای معلول معرفی کنیم. 

در ادامه این مجمع، گزارش خزانه‌دار هیات ارائه شد که طبق این گزارش هیات جانبازان و توان‌یابان استان طی سال گذشته حدود یک میلیارد تومان اعتبار گرفته و حدود یک میلیارد تومان نیز هزینه‌کرد داشته است. 

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072620264
  • خبرنگار : 50184