واحد «اعتباربخشی و حاکمیت آموزشی» در برنامه‌درسی دکتری آموزش پزشکی اضافه شد

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی از گنجاندن واحدی با عنوان اعتباربخشی و حاکمیت آموزشی در برنامه‌درسی ملی مقطع دکتری آموزش پزشکی خبر داد و گفت: این واحد در ترم گذشته برای نخستین بار در دانشکده آموزش پزشکی و فناوری های یادگیری با همکاری دبیرخانه پزشکی عمومی ارائه شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، بابک ثابت‌ در پنل‌ آموزشی استانداردهای اعتباربخشی پزشکی عمومی که در دانشکده پزشکی و فناوری‌های یادگیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: در راستای برنامه راهبردی دبیرخانه آموزش پزشکی عمومی در خصوص تضمین و ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی از مسیر اعتباربخشی از دو سال قبل، بازنگری استانداردهای ملی اعتباربخشی در دستور کار دبیرخانه قرار گرفت و هم‌اکنون استانداردهای ویراست سوم در کمیسیون معین شورای عالی برنامه‌ریزی مصوب شده و در حال طی نمودن مراحل اداری جهت ابلاغ کشوری است.

وی افزود: این استانداردها با الهام‌گیری از نسخه ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی آموزش پزشکی، خوانش انتقادی استانداردهای ویراست دوم و البته شرایط آموزش پزشکی کشور تدوین شده‌اند.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی، از گنجاندن واحدی با عنوان اعتباربخشی و حاکمیت آموزشی در برنامه‌درسی ملی مقطع دکتری آموزش پزشکی خبر داد و گفت: این واحد در ترم گذشته برای نخستین بار در دانشکده آموزش پزشکی و فناوری های یادگیری با همکاری دبیرخانه پزشکی عمومی ارائه شد و یکی از نوآوری‌های طراحی یاددهی-یادگیری آن تدریس گروهی همزمان مسئول درس با ۴ نفر از سرگروهان کشوری حوزه‌های متقارن استانداردهای اعتباربخشی بود.

ثابت، با اشاره به رضایت بالای دانشجویان از طراحی آموزشی این واحد گفت: با توجه به اینکه دور سوم اعتباربخشی پزشکی عمومی بر اساس استانداردهای ویراست سوم انجام خواهد شد، یکی از نیازهای اساسی دبیرخانه برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های توانمندسازی برای ذی‌نفعان برنامه و آشنایی و تسلط ذی‌نفعان با مفاهیم پایه و جدید در استانداردهای ۲۰۲۰ بود.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی، افزود: از آنجا که یکی از ارکان مهم در اعتباربخشی، خبرگی آموزشی است در این دوره‌ها از تمامی پتانسیل‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای ارتقاء دوره استفاده خواهد شد.       

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403072620257
  • خبرنگار : 71567