رئیس کل دادگستری:

استقلال دستگاه قضایی قم را به شدت حفظ خواهیم کرد

رئیس کل دادگستری قم با بیان اینکه دستگاه قضایی قم باید از دو جنبه اخلاق قضایی اسلامی و فقهی، سرآمد کشور باشد، گفت: به شدت بر حفظ استقلال دستگاه قضایی تاکید داریم اما این استقلال مانع تعامل ما با سایر دستگاه‌ها نمی‌شود.

سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان قم در آیین معارفه‌ که امروز ۲۶ مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: استان قم از جهات عقیدتی و فرهنگی خصوصیات ممتاز و اختصاصی دارد، به همین دلیل، مدیران و مسئولان استانی و ملی باید با نگاهی عمیق و کارشناسانه به این استان توجه کنند و افق‌های روشنی برای آینده آن ترسیم نمایند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی ما این است که قم به عنوان مرکز اخلاقیات در کشور عمل کند، در این راستا، من در اسرع وقت دیداری با مراجع عظام خواهم داشت و از توصیه‌های ایشان بهره‌مند خواهم شد.

موسوی تصریح کرد: ما باید افق‌های آینده دستگاه قضایی قم را بسیار بالا ببینیم و برنامه‌ریزی دقیقی برای آن انجام دهیم؛ استفاده علمی از نظرات مراجع عظام در برنامه‌های خود و همکارانم را در اولویت قرار خواهیم داد، دستگاه قضایی قم باید از دو جنبه اخلاق قضایی اسلامی و فقهی، سرآمد کشور باشد.

وی افزود: اجرای فرامین مقام رهبری در حوزه قضا و سند تحول تعالی قوه قضاییه از جمله برنامه‌هایی است که من سال‌هاست آن‌ها را اجرا کرده‌ام و در این استان نیز به نحو احسن انجام خواهم داد.

رئیس کل دادگستری قم بیان کرد: یکی از مسائل مهم که در قم به آن توجه ویژه داریم، حجاب و عفاف است؛ قم، به عنوان مرکز علم و دین، نمی‌تواند از این موضوع غافل بماند و ما باید به این مسئله به سادگی ننگریم.

وی ادامه داد: به شدت بر حفظ استقلال دستگاه قضایی تاکید داریم؛ این استقلال مانع تعامل ما با سایر دستگاه‌ها نمی‌شود. ما به همکاری با دیگر نهادها ادامه خواهیم داد، اما استقلال خود را حفظ خواهیم کرد.

موسوی عنوان کرد:حفظ و صیانت از همکاران قضایی و اداری نیز از اولویت‌های ماست؛ تلاش می‌کنیم در این دوران کمترین آسیب به این عزیزان وارد شود.

 رئیس کل دادگستری قم در پایان بیان کرد: تمام وقت خود را صرف دادگستری خواهم کرد و هیچ لحظه‌ای را به بطالت نخواهم گذراند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403072620255
  • خبرنگار : 50989