آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری قم برگزار شد

سید کاظم موسوی به عنوان رئیس کل دادگستری جدید معرفی شد.

آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری قم با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی؛ معاون اول قوه قضاییه، سید محمدآقامیری استاندار قم، آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم و تعدادی از مسئولین برگزار گردید. در این مراسم، سید کاظم موسوی به عنوان رئیس کل دادگستری جدید معرفی شد.

حجت الاسلام و المسلمین آیت الله حسینی بوشهری در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت‌های ایام اخیر، بیان کرد: یکی از عناوین پیامبر اکرم(ص) قضاوت است و معنای دادگستری گسترش داد است. امیدواریم این موضوع به عنوان ره‌توشه‌ای برای رئیس کل جدید باشد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضاییه، در سخنانی تأکید کرد: ما می‌توانیم در این استان، با بهره‌گیری از فرصت‌های موجود، یک وسعت بزرگ امنیتی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ظلم‌هایی که به مردم توسط غاصبان صهیونیست انجام می‌شود، گفت: امروز ما با ظلمی مواجه هستیم که به صورت گسترده‌ای بر مردم روا داشته می‌شود. این ظلم، جهانی شده است، اما متأسفانه جهان در برابر آن سکوت کرده و از این غاصبان حمایت می‌کند.

معاون اول قوه قضاییه به وضعیت انسان‌های مظلوم و بی‌پناه اشاره کرد و افزود: ما شاهد انسان‌هایی هستیم که در شرایطی بحرانی و خطرناک قرار دارند و به طرز فجیعی کشته می‌شوند. این جنایت، جنایتی است که هیچ مرزی برای انسانیت نمی‌شناسد و از هر راهی به جان انسان‌ها می‌افتد.

خلیلی بر لزوم انسجام و اتحاد در جامعه تأکید کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که انسجام و اتحاد خود را مستحکم‌تر کنیم. فلسفه‌ی امامت در این است که پیوندی محکم میان مردم برقرار کند و از طریق این پیوندها می‌توان در برابر خصم ایستادگی کرد؛ تقسیم شدن به چند بخش تنها باعث گسترش ظلم می‌شود.

وی بر اهمیت جلوگیری از فرقه‌گرایی تأکید کرد و افزود: امروز ضروری است که از هرگونه فرقه‌فرقه شدن جلوگیری کنیم و اتحاد خود را حفظ کنیم. عزیزان ما بارها تأکید کرده‌اند که در این استان، اگر خواهان پیشرفت هستیم، این پیشرفت مرهون اتحاد و پیوستگی است. این اتحاد باید به ویژه میان مسئولین بیشتر شود تا بتوانیم در برابر چالش‌ها و ظلم‌های جهانی ایستادگی کنیم.

همچنین سیدمحمد آقامیری استاندار قم، در سخنانی اعلام کرد: نزدیک شدن به قله موفقیت مرهون تلاش‌های مدیران و مسئولین است و از مظفری به عنوان رئیس سابق دادگستری تقدیر کرد.

وی افزود: اتفاقات زیادی در این مدت رخ داد و اگر دادگستری استان با قدرت نمی‌ایستاد، امروز در آرامش نبودیم.

استاندار قم ضمن تاکید بر استقلال دستگاه قضا، تصریح کرد: هماهنگی و انسجام بین دستگاه‌های استان در یک سال اخیر مثال‌زدنی بوده و هیچ‌گونه اختلاف نظری در مسائل کوچک وجود نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری در سخنان خود به فعالیت‌ها و پیشرفت‌های قضایی در دوران تصدی‌گری‌اش اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۸ که در این استان حضور پیدا کردیم، به ۶۰ هزار پرونده رسیدگی شد و شعب قضایی از ۹ به ۱۷ شعبه افزایش یافت.

وی همچنین از ساخت ساختمان‌های جدید برای کارمندان قضایی در شهرستان‌های کهک و جعفریه خبر داد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403072620233
  • خبرنگار : 50989