معاون استاندار کرمان پیشنهاد داد

لزوم راه‌اندازی شرکت خطرپذیر در شرکت‌های بزرگ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: باید شرکت خطرپذیر در شرکت‌های بزرگ راه‌اندازی شود. شرکت‌های خطرپذیر در  شرکت ملی مس تشکیل شده و در فولاد هم باید هرچه سریع‌تر شکل گیرد.

امیر حسن زاده امروز ۲۶ مهرماه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان، سامانه ستاد را یک چالش دانست و افزود: ادارات دولتی نمی‌توانند نیاز خود را از داخل استان تهیه کنند زیرا باید از طریق سامانه ستاد خریداری کنند.

به گزارش ایسنا، سایت ستاد ایران جهت تسهیل انجام فرایندهای تجاری نظیر مناقصه، مزایده و خرید جزئی و عمده، راه اندازی شده است. سامانه ستاد ایران سامانه مناقصات الکترونیکی دولت به شمار می‌رود.

حسن‌زاده از تصویب ارتقاء صنایع بزرگ و کوچک در شورای تامین، شورای معادن و شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان خبر داد و گفت: کمیته حمایت از صنایع کوچک و متوسط را راه‌اندازی کردیم و سپس تبدیل به گروه کاری حمایت از صنایع شد که با حضور تیم اقتصادی استان کرمان در شهرک‌های صنعتی مختلف برای رفع موانع تولید و همچنین ارتباط بین شرکت‌ها گام برداشتیم زیرا هیچ‌وقت شرکت‌های معدنی در کنار هم نبودند.

طبق اعلام معاون استاندار کرمان، طرح خرید شرکت‌های بزرگ کرمان از تولیدات داخل استان تصویب شده و ۵۰۰۰ میلیارد تومان میزان خرید شرکت‌ها از واحدهای تولیدی داخل استان است اما این رقم هنوز کم است و باید بیشتر باشد.

بنا به گفته وی، سامانه سپنتاک طراحی و راه‌اندازی شده و نیازهای استان کرمان در این سامانه بارگزاری می‌شود و واحدهای آی‌تی و شرکت‌های شهرک‌های صنعتی می‌توانند در این سامانه عضو شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به اینکه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی اطلاعات کافی در زمینه مواردی مانند تامین مالی و یا تامین مالی از بازار سرمایه را ندارند؛ خواستار ارائه آموزش‌های مرتبط از سوی اتاق بازرگانی استان کرمان به آنها شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403072620228
  • خبرنگار : 50189

برچسب‌ها