رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان مطرح کرد:

موفقیت دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان در میان دیگر دانشگاه‌های جهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از موفقیت دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان از لحاظ علمی در میان دانشگاه‌های کشورهای جهان خبر داد.

دکتر غزنوی در نشستی که امروز ۲۶مهرماه در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد و دیدار استاندار سیستان وبلوچستان با نخبگان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اساس آخرین رتبه‌بندی جهانی که ۳سال پیش در مرکز اسنادی جهان اسلام انجام‌ شد رتبه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان‌ بین ۲هزار تا ۲۲۰۰ دنیا بوده که هم اکنون بعد از گذشت ۳ سال بر اساس رتبه بندی تایمز که نظام رتبه بندی معتبر علمی در دنیا می باشد در میان ۲۹۰۰ دانشگاه دنیا با صعود ۱۲۰۰ پله به رتبه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ رسیده‌ایم .

دکتر غزنوی همچنین گفت: چنانچه بخواهیم در میان دانشگاههای علوم پزشکی رتبه مان را بسنجیم در میان دانشگاههای علوم پزشکی دنیا رتبه ۶۱۸ را کسب کرده ایم که از سایر دانشگاهها هم در رتبه بالاتر قرار گرفته‌ایم .

وی افزود: در سال جاری برای اولین بار دانشجویان انگلیسی زبان را از کشور پاکستان پذیرش کردیم‌ و در سالهای آتی از همه کشورهای همجوار متقاضی پذیرش خواهیم داشت .

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان همچنین گفت: با رسانه‌ای شدن ارتقای جایگاه علمی دانشگاه میزان متقاضیان جذب پذیرش تحصیل در این دانشگاه از سایر کشورها بیشتر خواهد شد .

وی بیان کرد: زمانی بود که ما برای ادامه تحصیل باید زبان انگلیسی را یاد می گرفتیم‌ ولی اکنون شرایط به گونه‌ای تغییر یافته است که انگلیسی زبانان به فکر یادگیری زبان فارسی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه هستند .

غزنوی علت ارتقای علمی دانشگاه را در میان سایر دانشگاههای دنیا افزایش تحقیقات فن آوری دانشجویی ارتباط بین المللی دانست و گفت‌: در همه شاخص ها از متوسط جهانی بالاتر هستیم و به همین خاطر است که اکنون در مقایسه با کشور همسایه و دانشگاه آتاتورک در ترکیه که دانشگاه معتبری است و یا دانشگاه میشگان در ایالت متحده آمریکا و یا دانشگاه مادرید در اروپا در رتبه بالاتر قرار گرفته‌ایم .

همچنین استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه در آستانه سفر ریاست جمهور به استان، از نزدیک در نشست با مدیران حوزه های مختلف این دانشگاه از نیازها و ضرورتهای مورد توجه دانشگاه جهت اخذ تصمیمات لازم در مصوبات سفر آگاه شد.

استاندار در نشست بامدیران دانشگاه گفت: حوزه آموزش بخش پیشگیری، درمان و دارویی از ضروریات مورد توجه این سفر خواهد بود .

کرمی افزود: مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی استان به خصوص در مرکز استان با پیگیری های لازم و توانمندی های نیروهای متخصصشان اقدامات شایسته ای را انجام داده اند .

وی گفت: ارتباطات مناسبی که این دانشگاه با کشورهای همسایه برقرار کرده از لحاظ علمی جایگاهی علمی مناسبی را بدست آورده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072620180
  • خبرنگار : 51000