تولید ۲۵ هزار تن گوشت مرغ در سیستان‌وبلوچستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان از تولید بیش از ۲۵ هزار تن گوشت مرغ در استان در سالجاری خبر داد.

علیرضا دهمرده در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با تلاش پرورش دهندگان مرغ گوشتی امسال بیش از ۱۴ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۳۶۴ قطعه جوجه ریزی در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی فعال سیستان و بلوچستان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با این میزان جوجه ریزی بیش از ۲۵ هزار تن گوشت مرغ در مرغداری‌های سیستان و بلوچستان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای ارتقای ضریب خوداتکایی استان به تولید گوشت مرغ ۳۲۲ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی در مجموع با ظرفیت ۶ و نیم میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۹۰ درصد درسطح استان در حال ساخت است.

وی بیان کرد: در راستای ارتقای تولید با مشارکت بهره برداران روند ساخت‌وساز واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخمگذار با سرمایه‌گذاری ۹۱ هزار میلیارد ریال بخش خصوصی در سطح استان همچنان ادامه دارد.

دهمرده گفت: در راستای ارتقای تولید با مشارکت بهره‌برداران روند ساخت و ساز واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی در سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، با توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید در سیستان و بلوچستان و همچنین فعالسازی واحدهای تولیدی راکد به ظرفیت‌های بالاتری در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ دست یابیم و با توجه به ظرفیت مرزی بودن استان علاوه بر خودکفایی، به صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ به کشورهای همسایه نیز دست یابیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072620168
  • خبرنگار :