فرماندار کرمانشاه:

کشتار غیرمجاز دام در کرمانشاه باید برچیده شود

فرماندار کرمانشاه با اشاره به وضعیت غیرقابل قبول کشتار غیرمجاز در شهر کرمانشاه، گفت: باید بساط کشتار غیرمجاز دام و طیور در کرمانشاه برچیده شود.

محمدرضا آمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از کشتار غیرمجاز دام و طیور به عنوان یکی از چالش‌های حوزه سلامت در کرمانشاه یاد کرد و افزود: کشتار غیرمجاز دام می‌تواند سلامت جامعه را به مخاطره بیاندازد، لذا باید با متخلفین این حوزه برخورد جدی شود. 

آمویی با بیان اینکه وجود مراکز کشتار غیرمجاز دام در شان کلانشهر کرمانشاه نیست، افزود: هم‌اکنون در شهر کرمانشاه در محلاتی مثل دولت‌آباد، پردیس، مسکن و روز بازارها کشتارغیرمجاز دام در سطح گسترده دیده می‌شود. 

فرماندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه کشتار غیرمجاز دام در معابر سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، گفت: برخورد با کشتار خیابانی دام و طیور برای حفظ سلامت مردم ضرورت دارد، چون احتمال شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در اثر استفاده از گوشت دام‌های بیمار وجود دارد.

آمویی با بیان اینکه سلامت گوشتی که توسط این واحدهای کشتار خیابانی دام و طیور عرضه می‌شود مورد تایید کارشناسان سلامت نیست، تاکید کرد: بنا به گفته‌ کارشناسان دامپزشکی گوشتی که توسط این واحدها در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد از نظر قیمتی هم تفاوت چندانی با مراکز مجوزدار ندارد. چون گوشتی که این مراکز غیرمجاز به شهروندان می‌فروشند، اغلب همراه با ضایعات است که با حذف آن ضایعات، اختلاف قیمت بین گوشت عرضه شده در این مراکز غیرمجاز با مراکز مجوزدار ناچیز است.

 وی در ادامه با بیان اینکه مراکز کشتار غیرمجاز دام سیمای شهر کرمانشاه را زشت کرده، گفت: این مراکز غیرمجاز باید از سطح شهر جمع‌آوری شوند.

آمویی با تاکید بر اینکه مقابله با کشتار غیرمجاز دام نیاز به همراهی دستگاه‌های مختلف دامپزشکی، بهداشت، اماکن، اصناف و نیروی‌انتظامی و دستگاه قضایی دارد، افزود: در تلاشیم تا با تهیه طرحی با همکاری دامپزشکی عملیات مقابله با کشتار غیرمجاز دام در شهر کرمانشاه را بطور جدی پیگیری کرده و بساط کشتار غیرمجاز را در کرمانشاه جمع کنیم.

 انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072620126
  • خبرنگار : 50180