مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل:

قانون الزام به ثبت رسمی ضامن بهداشت قضایی و کاهش دعاوی است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل قانون الزام به ثبت رسمی را از عوامل بسیار موثر در قضازدایی و کاهش دعاوی قضایی عنوان کرد.

نادر خداداد، ۲۶ مهر در دیدار با رئیس دادگستری مشگین شهر که در راستای هماهنگی اجرایی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول با محوریت اجرای قانون الزام و با همراهی کارشناسان ثبت استان و رئیس کانون سردفتران انجام یافت، با اشاره به پیشتازی واحد ثبتی مشگین شهر در حدنگاری اراضی کشاورزی در سطح کشور، تداوم این روند را نیازمند همیاری و تعامل سازنده دستگاه های قضایی دانست.

وی با بیان اینکه اجرای قانون الزام مستلزم آگاهی افکار عمومی و آموزش تخصصی مجریان از جمله مشاورین املاک و دفاتر اسناد رسمی است، استفاده از ظرفیت های قضایی و اجرایی مانند شورای حفظ حقوق بیت المال، صدا و سیما، سازمان تعزیرات، شوراهای اسلامی شهر، شهرداری ها و پلیس اماکن عمومی را در جهت اعمال اراده حاکمیت در این خصوص خواستار شد.

مدیرکل ثبت استان با افزودن اینکه عمده پرونده‌های مطروحه در مراجع قضایی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مرتبط با اختلافات ملکی است، قانون الزام را از عوامل بسیار موثر در قضازدایی و کاهش دعاوی قضایی عنوان کرد.

رئیس دادگستری مشگین شهر نیز با تقدیر از عملکرد اداره کل ثبت استان نسبت به هرگونه همکاری در جهت اجرای دو قانون مهم حدنگار و الزام به ثبت رسمی اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403072620108
  • خبرنگار :