کسری تجاری هند با طلا ریخت

کسری تجاری هند در ماه سپتامبر به کمترین میزان در پنج ماه اخیر رسید، زیرا صورتحساب واردات این کشور به دلیل تعدیل در محموله‌های ورودی طلا کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، نتایج بررسی نشان داد که شکاف بین واردات و صادرات در سپتامبر به ۲۰.۷۸ میلیارد دلار رسیده است که کمتر از کسری ۲۴.۶۳ میلیارد دلاری پیش بینی شده اقتصاددانان در نظرسنجی بلومبرگ است. هند در ماه اگوست کسری تجاری ۲۹.۶ میلیارد دلاری را گزارش کرد.

واردات در ماه سپتامبر نسبت به سال قبل ۱.۶ درصد رشد کرد و به ۵۵.۳۶ میلیارد دلار رسید، در حالی که صادرات با ۰.۵ درصد افزایش به ۳۴.۵۸ میلیارد دلار در ماه رسید. محموله‌های ورودی در ماه اگوست ۶۴.۳۶ میلیارد دلار بود، در حالی که محموله‌های خروجی ۳۴.۷۱ میلیارد دلار بود.

داده‌ها نشان می‌دهد که واردات طلا در ماه سپتامبر به ۴.۳۹ میلیارد دلار کاهش یافته است که از رکورد ۱۰.۰۶ میلیارد دلار در ماه قبل به ثبت رسیده است، در حالی که واردات نفت خام از ۱۱.۰۱ میلیارد دلار در ماه اگوست به ۱۲.۵ میلیارد دلار افزایش یافته است.

سونیل بارثوال، وزیر بازرگانی هند به خبرنگاران در دهلی نو گفت که صادرات هند به دلیل رشد محموله‌های خارجی پوشاک و کالاهای الکترونیکی در محدوده مثبتی قرار دارد.

بلومبرگ گزارش کرد که تشدید درگیری در خاورمیانه، با اختلالات احتمالی در زنجیره تامین و هزینه-های حمل‌ونقل بالاتر، تهدیدی قابل‌توجه برای تجارت جهانی است. هفته گذشته، سازمان تجارت جهانی پیش‌بینی رشد تجارت کالا را به ۳ درصد در سال ۲۰۲۵ کاهش داد، در حالی که پیش‌بینی ۳.۳ درصد بود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403072620081
  • خبرنگار : 50105