در شهریورماه رخ داد

ثبت بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان کرمان

بنا به اعلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تردد بین استانی وسایل نقلیه توسط دستگاه‌های تردد شمار بر خط مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل به ثبت رسیده است.

علی عبداللهی امروز ۲۶ مهرماه با اعلام این خبر گفت: تحلیل اطلاعات سامانه‌های هوشمند جاده‌ای مرکز مدیریت راه‌های استان حاکی از آن است که بیش از ۷۰ درصد ترددها مربوط به خودروهای سبک و حدود ۲۸ درصد مجموع ترددها را وسایل نقلیه سنگین به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته وی، به طور متوسط روزانه حدود ۱۰۰ هزار تردد در محورهای حوزه استحفاظی شمال استان کرمان جریان داشته و محور کرمان-ماهان درمسیرهای رفت و برگشت هفت باغ علوی، با ثبت روزانه حدود ۲۲ هزار تردد همچنان در صدر محورهای پرتردد استان کرمان قرار دارد.

عبداللهی سهم مبدأ تردد پلاک‌های مشاهده شده در دوربین‌های پلاک‌خوان جاده‌ای طی یک ماه گذشته را بیش از یک میلیون عنوان کرد و افزود: از این تعداد پلاک ثبت شده حدود ۸۸۰ هزار مورد آن مربوط به وسایل نقلیه شخصی است.

طبق اعلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، تحلیل داده‌های سیستم‌های پلاک‌خوان مدیریت راه‌های استان نشان می‌دهد، ۱۶ درصد وسایل نقلیه از استان تهران، ۱۴ درصد از استان هرمزگان، ۱۱ درصد آذربایجان شرقی و مابقی پلاک‌های سایر استان‌ها از جمله فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، یزد و مازندران به استان کرمان سفر کرده‌اند.

وی ادامه داد گفت: مقصد حدود  ۷۰۰ هزار پلاک مربوط به استان کرمان و مابقی مربوط به استان‌های یزد، اصفهان، تهران و هرمزگان بوده‌اند.

عبداللهی با اشاره به محورهای پرتخلف شهریورماه سال جاری افزود: اطلاعات سامانه‌های ثبت تخلفات مرکز مدیریت راه‌ها حاکی است، بیشترین تخلفات به ترتیب در محورهای باغین-کرمان، سیرجان-نیریز، راور-مشهد، شهربابک به انار و مشهد-راور رخ داده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403072620062
  • خبرنگار : 50189