هفته سرد پیش روی زنجانی‌ها

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان نیمه ابری است که از بعدازظهر به تدریج با وزش باد نسبتاً شدید همراه می‌شود.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده وزش باد شدید تا روز یکشنبه هفته آینده در استان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این شرایط می‌تواند در برخی مناطق به خصوص ارتفاعات استان بارش‌های پراکنده و رگباری و وقوع رعد و برق را به دنبال داشته باشد.

رحمن‌نیا ادامه داد: با توجه به وضعیت جوی حاکم، هشدار هواشناسی رنگ زرد برای استان صادر شده است که بر این اساس توصیه می‌شود هم استانی‌ها به دلیل وزش باد شدید از توقف و تردد در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و سست و تاسیسات مرتفع همچنین حضور در ارتفاعات و فضای باز به دلیل احتمال وقوع رعد و برق خودداری کنند.

وی افزود: وزش باد شدید موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد که بر این اساس توصیه می‌شود گروه‌های حساس از حضور و فعالیت در فضای باز خودداری و در صورت لزوم از ماسک مناسب استفاده کنند.

رحمن‌نیا با بیان اینکه تا روز شنبه هفته آینده تغییرات دمایی محسوسی در استان نخواهیم داشت، افزود: دمای استان از یکشنبه به طور محسوس کاهش می یابد و در مناطق سردسیر استان حداقل دما به صفر درجه می‌رسد که در این زمینه نیز هشدار هواشناسی رنگ زرد برای کشاورزان صادر شده است تا اقدامات حفاظتی را در مزارع و باغ‌ها انجام دهند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072620054
  • خبرنگار : 50160