پاسخ آمریکا به درخواست زلنسکی برای عضویت فوری در ناتو

جولین اسمیت، نماینده دائم واشنگتن در ناتو در پاسخ به درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای دعوت فوری به این ائتلاف، گفت که پیوستن کی‌یف به ناتو یک موضوع «کوتاه‌مدت» نیست.

به گزارش ایسنا، اسمیت در یک نشست خبری گفت که بلوک تحت رهبری ایالات متحده قبلاً موضع خود را در مورد الحاق بالقوه کی‌یف «بسیار واضح» اعلام کرده و گفته است که «اوکراین در مسیر غیرقابل بازگشت عضویت قرار دارد و اوکراین تبدیل به یک عضو خواهد شد.»

او اذعان کرد، با این حال، پذیرش آن چیزی نیست که در آینده نزدیک اتفاق بیفتد. ما در حال حاضر در نقطه‌ای نیستیم که ائتلاف در مورد صدور دعوت نامه در کوتاه مدت صحبت کند. اما مانند همیشه، ما به گفتگو با دوستان خود در اوکراین ادامه خواهیم داد تا با آنها در مورد راه‌هایی صحبت کنیم که از طریق آنها می‌توانند به نزدیک شدن به این اتحاد ادامه دهند.

 این اظهارات پس از آن بیان شد که زلنسکی از «طرح پیروزی» مورد ادعای خود در پارلمان اوکراین رونمایی کرد. او اخیراً به پایتخت های غربی سفر کرد تا در خصوص این طرح با حامیان کی یف گفتگو کند. معلوم شد که این طرح یک لیست از آرزوهای پنج بندی جدید است که شامل درخواست پذیرش فوری اوکراین در ناتو است. کی‌یف همچنین از غرب می‌خواهد که محدودیت‌های استفاده از سلاح‌های دوربرد ساخت خارجی برای حملات علیه روسیه را لغو کند و همچنین «بسته بازدارندگی استراتژیک غیرهسته‌ای جامع» را در خاک اوکراین مستقر کند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072620050
  • خبرنگار : 90057