برگزاری جشنواره «حرکت» در دانشگاه اصفهان

جشنواره دانشگاهی حرکت، در دو بخش نمایشگاهی و رقابتی در دانشگاه اصفهان برگزار شد و جوایز آن نیز در بخش‌های انجمن برتر، نوآوری و فناوری اجتماعی، نشریه، اختراع، کتاب و رویدادهای علمی و آموزشی اهدا شد.

مریم سعیدیان جزی، معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه‌ اصفهان در اختتامیه جشنواره حرکت، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این رویداد گفت: خوشحالم که بعد از سالیان متمادی جشنواره حرکت در بخش دانشگاهی در دانشگاه اصفهان برگزار شد. این جشنواره توسط دانشجویان و با ارزیابی خود آنان انجام شد و همه از آن استقبال کردند. من می‌خواهم بگویم که اینجا ایستگاه آخر جشنواره نیست، بلکه ایستگاه اول است.

وی ادامه داد: این جشنواره به پاس زحمات دانشجویان در یک سال اخیر برگزار شده و ایستگاه اولی است برای کسانی که پذیرفتند انجمن‌های علمی را در سال آینده اداره کنند. این جشنواره الگویی برای آنان در سال آینده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه این جشنواره میزبان چهار اتحادیه انجمن‌های علمی بوده است، افزود: اتحادیه انجمن علمی الهیات، اقتصاد، عمران و علوم سیاسی در این جشنواره شرکت کردند. ۲۳۰ مهمان از سطح کشور در همین ایام مهمان اصفهان بودند و امیدواریم خبرهای خوبی را برای دانشگاه خود به ارمغان ببرند.  

سعیدیان جزی با بیان اینکه در این جشنواره آنچه همکاران ما در دانشگاه انجام دادند، وظیفه و آنچه دانشجویان انجام دادند لطف بود، تصریح کرد: در این جشنواره آن انجمن‌های علمی حضور داشتند که ما از چندین سال قبل منتظر حضور و بروز آنان بودیم. جشنواره حرکت، فضای مشارکت داوطلبانه دانشجویی است. آنچه که در انجمن‌های علمی اتفاق‌ می‌افتد، آیندهٔ کشور است. ارائهٔ آنچه که می‌خواهید در مورد شغل و رشته خود به دیگران نشان دهید، از طریق انجمن‌های علمی ممکن است. امیدوارم شادی شما همچنان پایدار و  مستدام بماند و این جشنواره سالیان سال ادامه یابد.  

چهل انجمن برگزیده شدند

همچنین، نوید شهنام، دبیر اجرایی جشنواره دانشگاهی حرکت و مشاور رئیس دانشگاه اصفهان در امور دانشجویان، نیز به ایسنا گفت: دبیرخانه جشنواره کار خود را از از روز ۱۱ مهر ۱۴۰۳ با ارائه پوستر جشنواره آغاز کرد. مراسم افتتاحیه، با سخنرانی ریاست محترم دانشگاه  با حضور دکتر رمضانی، دبیر علمی جشنواره برگزار شد. ریاست محترم دانشگاه اصفهان نیز حدود ۲ ساعت برای بازدید از غرفه‌ها زمان گذاشتند.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش نمایشگاهی و رقابتی برگزار شد. بخش نمایشگاهی آن در روز دوشنبه (۲۳ مهرماه) در محل سابق رستوران یاس دانشگاه اصفهان افتتاح شد و در سالن نمایشگاه، ۲۵ انجمن علمی در غرفه‌های خود به ارائهٔ فعالیت‌ها و دستاوردهای یک سال اخیر خود پرداختند. بخش رقابتی جشنواره نیز در تالار پیامبر اعظم برگزار شد و با اهدای جوایز به برگزیدگان جشنواره، به ایستگاه پایانی رسید.  

دبیر اجرایی جشنواره حرکت، با اشاره به اینکه این جشنواره، یک جشنواره بین‌المللی است و لازمه ورود به عرصه رقابت بین‌المللی آن، برگزیده شدن در مرحله دانشگاهی آن است، اظهار کرد: شیوه‌نامه این جشنواره مشابه شیوه‌نامه مرحله بین‌الملل است و انجمن‌های ما در حوزه‌های ۹ گانه با یکدیگر به رقابت پرداختند و داوری بیش از هزار اثر انجام شد. جوایز در بخش‌های انجمن برتر، نوآوری و فناوری اجتماعی، نشریه، اختراع، کتاب و رویدادهای علمی و آموزشی اهدا شد.

شهنام، با اشاره به اینکه ۴۰ انجمن علمی به عنوان برگزیده در بخش‌های مختلف معرفی شد، اضافه کرد: این جشنواره، سرمایه اجتماعی خوبی را برای دانشگاه اصفهان به ارمغان می‌آورد و انگیزه‌ای برای دانشجویان برای حرکت به سمت اهدافشان خواهد بود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403072620042
  • خبرنگار : 50624