فرماندار زاهدان تاکید کرد:

توجه به سهم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در تحقق اشتغال

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان زاهدان شامگاه چهارشنبه برگزار شد.

علیرضا شهرکی فرماندار زاهدان در این جلسه بر اهمیت موضوع اشتغال و تسهیل در این امر تاکید کرد.

فرماندار زاهدان تصریح کرد: دستگاه‌های تخصصی نسبت به شناسایی بخش های خدمات و خلأهایی که در حوزه اشتغال مغفول مانده اقدام و نشستی با دانشگاه‌ها جهت ساماندهی سهم فارغ‌التحصیلان در حوزه اشتغال برگزار کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی گفت: دستگاه‌ها در جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی باید توجه و اهتمام ویژه بورزند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست ، ضمن تقدیر از نگاه ویژه دولت و خصوصاً وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای فعال سازی واحدهای نیمه فعال و غیر فعال استان ها در حوزه های صنعتی و معدنی و تولیدی، گفت: در گام اول طی ۱۰ روز اخیر واحدهای معدنی، صنعتی و تولیدی چهار شهرستان زاهدان(نصرت آباد و حصاروئیه)، خاش و میرجاوه و تفتان با همکاری بخشداران و فرمانداران و مسئولان، مورد بررسی قرار گرفت.

خلیل احمد سلامی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات سیستان و بلوچستان، نبود شرکتهای مادر، هلدینگ و مراکز اقتصادی است، در این راستا نیازمند همکاری وزارت خانه و سایر ادارات کل در استانهای برخوردار برای ارتباط دادن واحدهای صنعتی و معدنی این استان با واحدهای سایر استان ها هستیم.

در این جلسه آخرین عملکرد دستگاه‌ها در میزان تحقق اشتغال ثبت شده، عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072620023
  • خبرنگار :