مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

اولویت آموزش و پرورش توجه ویژه به دوره ابتدایی به عنوان زیربنای نظام آموزشی است

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از مدارس به عنوان مراکز آموزشی ضمن خدمت در راستای توانمندسازی معلمان یاد کرد و گفت: توجه به کودکستان‌ها به عنوان مراکز زیربنایی دوره ابتدایی بسیار حائز اهمیت است.

حسن بروشکی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی زاهدان که با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد؛  گفت: مهمترین اولویت دستگاه تعلیم و تربیت استان توجه ویژه به مدارس دولتی و به خصوص در دوره ابتدایی به عنوان زیربنای نظام آموزشی و تربیتی خواهد بود.

وی افزود: توجه به کودکستان‌ها به عنوان مراکز زیربنایی دوره ابتدایی و آمادگی بیش از پیش کودکان برای ورود به چرخه تحصیل در دستور کار قرار دارد.

بروشکی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته ۱۲۷۴۰ کودک در سامانه مربوط به سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ثبت اطلاعات کرده‌اند و در سیستان و بلوچستان ۵۲۲ مرکز فعال کودکستانی در حوزه دختران و پسران مشغول به فعالیت هستند.

بروشکی بیان کرد: کیفیت بخشی آموزشی و توانمندسازی معلمان و مدیران دو رویکرد مهم در سال تحصیلی جدید خواهد بود و در این راستا تلاش خواهد شد از همه بسترهای درون و برون سازمانی بهره‌گیری صحیحی صورت پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: حضور مولفین و مدرسین کشوری کتب درسی کمک شایانی به ایجاد تغییر در نگاه معلمان و توسعه و بسط عدالت آموزشی خواهد کرد؛ از همین روی با هدف به روز بودن دانش معلمان برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی نیروها با جدیت دنبال و پیگیری شده و می‌شود.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد هر مدرسه تبدیل به یک مرکز آموزشی ضمن خدمت در راستای توانمندسازی همکاران شود و برای تحقق این مهم از همه توان و ظرفیت‌ها باید به نحو مطلوب و شایسته‌ای بهره جست.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072620019
  • خبرنگار :