جانشین فرمانده کل سپاه در قرار امام علی(ع):

خون شهدا حرکت کوبنده جبهه مقاومت را تضمین می‌کند

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع) ضمن تکریم یاد شهدای جبهه مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله و شهید نیلفروشان تأکید کرد: خون مطهر شهدا حرکت کوبنده جبهه مقاومت را تضمین می‌کند و پیروزی قطعاً از آن ماست.

سردار غلامحسین غیب‌پرور امشب، ۲۵ مهرماه در اجلاسیه ۱۳۰۰ شهید کازرون که در راستای دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس در حال برگزاری است، تصریح کرد: امام راحل عَلَم اسلام خواهی و مبارزه با قلدران و مستکبران عالم را بلند کرد که مردم ایران زیر این علم قرار گرفتند لذا این دشمنی از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته است و تا به امروز ادامه داشته و در آینده هم ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً جبهه حق در مقابل جبهه باطل رخ به رخ قرار می‌گیردف گفت: ما دوران قبل از ظهور را می‌گذرانیم و خوشا به سعادت کسانی که از قافله جانمانند و موقعیت را درک کنند و دنیا آنان را نفریبد.

غیب‌پرور با بیان اینکه وقتی فتنه جو را آلوده و مشوش می‌کند، حتی ممکن است خواص جامعه راه را گم کنند، گفت: جریان معاندین نسبت به اسلام ناب در طول تاریخ اسلام وجود داشته و امروز هم ادامه دارد. امروز با دشمنان قسم خورده‌ای مواجه هستیم که انسانیت، اخلاق و عاطفه را نمی‌فهمند وگرنه مگر می‌شود در یک باریکه در عرض یک سال ۴۲ هزار نفر اعم از زن و کودک، پیر و جوان را شهید کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع) با تصریح اینکه چنین جنایاتی را حتی غیرمسلمانانی که عاطفه و انسانیت دارند، نمی‌پذیرند، در عین حال از سکوت مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در مقابل کشتار گسترده مردم غزه توسط جنایتکاران صهیونیست انتقاد کرد و افزود: در این میان ما پشت علمدار انقلاب حرکت کرده‌ایم چرا که تأکید شده است که به همه مسلمانان باید کمک کرد.

وی با اشاره به رزمندگان جبهه مقاومت بیان کرد: شهید سلیمانی، بسیج را تکثیر کرد که یکی از آن‌ها انصارالله یمن است و امروز شاهد شجاعت و جسارت آنان علیه مستکبران هستیم.

غیب‌پرور همچنین رشادت‌های حشدالشعبی عراق، حزب‌الله لبنان و همچنین نیروهای سوریه و... را یادآور شد و افزود: جنایتکاران صهیونیست دائماً هم بر خباثت خود دامن زده و هم آن را ادامه می‌دهند. داغ سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان‌ ثلمه بزرگی هم بر جهان اسلام هم بر جبهه مقاومت است اما خداوند جای آن را پر می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع) با تأکید بر اینکه اسلام باید بماند، یاد شهید نیلفروشان، معاون عملیاتی سپاه را هم گرامی داشت و گفت: شهید نیلفروشان، سرداری اندیشمند، اهل قلم، پرانرژی و خستگی‌ناپذیر بود.

وی با بیان اینکه خون مطهر شهدا حرکت کوبنده ما را تضمین می‌کند و پیروزی قطعاً از آن ماست، ادامه داد: باقی ماندن در مسیر انقلاب که مسیر سیدالشهدا(ع) است، ۲ شرط دارد. نخست اهل دین باشیم آن هم دینی که رهبر معظم انقلاب تبیین می‌کند لذا درک شرایط انقلاب و داشتن چنین رشد و بالندگی ذهنی شرط اول است و شرط دوم هم ماندگاری و استقامت در این راه است.

فهم دین و استقامت؛ لازمه تداوم راه انقلاب

غیب‌پرور با ذکر این نکته که فهم دین لازم است اما کافی نیست، تأکید کرد: باید در این مسیر سخت و مشکل بمانیم. درست است که این راه هزینه دارد اما رهرو شهدا بودن در رعایت همین دو شرط فهم دین و باقی ماندن در مسیر است.

این یادگار دوران دفاع مقدس با یادآوری آیات قرآن کریم گفت: خداوند در قرآن تأکید می‌کند که از مستکبران عالم نترسید و غمگین نشوید چرا که ممتاز و بلندمرتبه هستید و جایگاه خاصی دارید. فرمان خداوند این است که در راه خدا مجاهده کنیم.

وی بیان کرد: ایمان به خدا، پیامبر(ص)، معاد و اهل بیت(ع) همه درست است و باورهای قلبی و اعتقادی ماست اما باید ایمان به انقلاب، شهدا، رهبری و جنگندگی در مقابل دشمنان مستکبر عالم هم داشته باشیم و بدانیم که پیروزی از آن جبهه حق است و این وعده خداوند است و مگر می‌شود پروردگار صدق گفتار نداشته باشد.

غیب‌پرور در بخش دیگری از سخنان خود منویات رهبر معظم انقلاب را در خصوص مردم کازرون یادآور شد و گفت: رهبر معظم انقلاب اهل تعارف نیستند، حکیم انقلاب هستند و هر آنچه می‌فرمایند از سر صدق و درستی است.

وی مردم کازرون را مردمی مؤمن و انقلابی توصیف کرد و افزود: مردم کازرون مفتخر هستند که زمینه مبارزه با استعمار انگلیس را فراهم کردند. شهید رئیسعلی دلواری با پشتوانه علما و مردم کازرون قیام خود را آغاز کرد.

غیب‌پرور با یادآوری وقایع قیام رئیسعلی دلواری اظهار کرد: دلواری به کرات به کازرون می‌آمد هم نظرات علما را دریافت کرده و هم نیروهای انقلابی را جذب می‌کرد و مردم کازرون از حمایت‌های مادی و معنوی از این شخصیت بزرگ و برجسته دریغ نمی‌کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع) با بیان اینکه اگر بخواهیم کازرون را بشناسیم باید در صدر اسلام جست‌وجو کنیم، سلمان فارسی، صحابه نزدیک پیامبر(ص) را منتسب به این منطقه عنوان کرد و گفت: در دوران ستم‌شاهی در ۱۱ شهر کشورمان حکومت نظامی اعلام می‌شود که ۳ شهر شیراز، کازرون و جهرم از استان فارس بودند لذا مردم کازرون از دوران قبل از انقلاب فریاد مبارزه با ظلم ستم‌شاهی را سر دادند و پا در رکاب امام راحل گذاشتند و ایشان را همراهی کردند.

وی با بیان اینکه مردم کازرون پیام امام(ره) را زودتر از بسیاری نقاط ایران اسلامی دریافت کردند و این یک تعارف و سخنرانی نیست بلکه حقیقت است، گفت: باید شناسنامه مردم کازرون با این مسائل و وقایع ثبت کرد و سند افتخار کازرون همین است که در صدر اسلام و در طول زمان به دفعات و تکرار، ارادت خود را به اسلام ثابت کرده‌اند.

غیب‌پرور همچنین به نقش مردم کازرون در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: یگان‌های کازرون در جبهه‌های مختلف حضور داشتند و خط شکن بودند که از جمله آن می‌توان به جبهه سوسنگرد و دهلاویه اشاره کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع) یادآور شد: وقتی یگان‌های استان فارس تشکیل شد، برخی از شهرستان‌ها فقط در لشکر ۱۹ فجر بودند و برخی دیگر در لشکر ۳۳ المهدی بود و به ندرت شهرستانی داشتیم که در هر دو لشکر نیرو داشتند اما کازرون در هر دو لشکر نیرو داشت زیرا نیروخیز بود.

وی یاد شهدای شهرستان کازرون را گرامی داشت و افزود: عقبه کازرون بسیار درخشان است و ساختگی و تشریفاتی نیست بلکه در تاریخ معاصر اتفاق افتاده است. مردم کازرون را به علما، رزمندگان، دیانت، نجابت، وقت‌شناسی و بصیرت آن‌ها می‌شناسیم.

غیب‌پرور با بیان اینکه مردم کازرون در لحظات سخت انقلابی پای کار بوده‌اند و همواره برهه‌های حساس را خوب تشخیص داده و ایستادند، گفت: تعداد شهدای کازرون را به جمعیت امروز آن نباید قیاس کرد بلکه باید به ۴۰ سال قبل بازگشت که آن زمان جمعیت این شهر چقدر بوده است. بسیاری از خانواده‌های این شهرستان دو شهیده هستند. مردم کازرون انقلاب و اسلام را خوب کرده‌اند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072519962
  • خبرنگار :