استاندار خراسان شمالی:

خون شهدا، نظام جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرد 

استاندار خراسان شمالی گفت: رشادت رزمندگان ما و خون شهدا، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرد.

محمدرضا حسین‌نژاد در اجلاسیه ۶۷ شهید امدادگر خراسان شمالی با بیان اینکه خون شهدا توفیقات بسیاری داشت، اظهار کرد: این رشادت‌ها سبب مقاومت برابر دشمنان و ایستادگی مقابل استکبار شد تا استقلالمان حفظ و امنیت برقرار شود.

وی با تقدیر از اقدامات جمعیت هلال احمر در حوادث مختلف برون و درون مرزی و حمایت از مجروحان جبهه مقاومت، افزود: شخص رئیس جمعیت هلال احمر کشور، جان فدای میدان‌های مختلف امدادرسانی و الگوی امدادگران است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر انجام اقدامات توصیفی و تبیینی برای آشنا شدن نسل جدید با دفاع مقدس تاکید دارند، گفت: پیروزی مردم غزه، لبنان و مسلمانان یک وعده الهی است و به لطف خداوند به‌زودی محقق می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در این آیین با بیان اینکه ۹ ماه پیگیر برگزاری این یادواره شهدا بودیم، اظهار کرد: ۱۳ شهید داریم که از جمعیت استان به جبهه‌های جنگ اعزام شده بودند اما بر آن شدیم اجلاسیه شهدای امدادگر را برگزار کنیم و بدین منظور بانک اطلاعاتی خود را در این خصوص تکمیل کردیم.

ابوالفضل محبان گفت: سرگذشت این شهدا جمع آوری و در قالب کتابی تدوین شد که امروز رونمایی می‌شود.

وی افزود: طی اقدامی در هفته دفاع مقدس خانواده‌های این ۶۷ شهید توسط همکارانم در استان سرکشی شدند و از آن‌ها برای حضور در این یادواره دعوت شد.

وی جمعیت هلال احمر را جمعیتی جهادی و امام حسینی دانست و ادامه داد: در این چند سال جمعیت هلال احمر کشور افتخارات زیادی کسب کرده و مدال های بین المللی مختلفی برای امدادرسانی به حادثه دیدگان زلزله‌های ترکیه، افغانستان، حوادث تروریستی لبنان و حوادث درون کشور به دست آورده است.

وی تاکید کرد: در چند سال گذشته ناوگان امدادی هلال احمر کشور توسط رئیس جمعیت هلال احمر به طور کامل نوسازی شد و بسیاری از امدادگران تبدیل وضعیت شدند که جای تقدیر دارد.

محبان تاکید کرد: در خراسان شمالی نیز ۲۰۰ نیرو تبدیل وضعیت شدند. همچنین ۱۴ پروژه اجرا شد و ۵۰۰ درصد رشد اعتبار عمرانی داشتیم.

وی تصریح کرد: در بحبوحه خطر، هلال احمری ها در میدان هستند و امدادرسانی به حادثه دیدگان را وظیفه خود می‌دانند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403072519926
  • خبرنگار : 50444