آغاز به‌کار جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی در ارومیه

جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی در ارومیه آغاز به‌کار کرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی، ۲۵ مهرماه در آئین افتتاحیه این جشنواره افزود: جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی از ۲۵ مهر تا ۲۹ مهر ماه با حضور استان‌های زنجان، قزوین، لرستان، خوزستان، قم، اردبیل و شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی و ترکیه در مدرسه ۲۲ بهمن دایر است. 

مرتضی صفری با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاههای مختلف فرصتی است تا ظرفیتهای مغفول استان بهتر به کشور معرفی شود، گفت: برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های عرضه محصولات مختلف با حضور مهمانان از استان‌ها و کشورهای دیگر فرصتی برای تبادل فرهنگی است. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: آذربایجان‌غربی در آستانه یک جهش در حوزه گردشگری است. 

وی با اشاره به پروژه‌های در دست احداث این اداره کل، افزود: ۸٠ پروژه مرمتی و همچنین ۵۸ پروژه سرمایه‌گذاری نیز به مبلغ ۷ همت در استان در دست اجرا است. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه مدرسه ۲۲ بهمن به‌زودی تبدیل به موزه می‌شود، اظهار کرد: دنیای بازی قدیمی ارومیه نیز به بزرگترین بازارچه فروش صنایع دستی تبدیل می‌شود که در این راستا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است. 

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی با کلیدواژه نگارخانه تاریخ و طبیعت برندسازی می‌شود،گفت: این استان با ظرفیت‌های همچون بیش از ۱۸۰۰ اثر ثبت ملی و ۵ اثر ثبت جهانی، چشم انداز و جنگل‌های زیبا و چشم انواز جزو استان‌هایی است که باید بیش از این معرفی و شناخته شود. 

صفری با اشاره به اینکه کتاب «آذربایجان‌غربی نگارخانه تاریخ و طبیعت» به تعداد هزار نسخه در دست چاپ است،گفت: در راستای دیجیتال سازی این کتاب برای آثار مهم نیز کد کیو آر تعریف شده تا علاقه مندان به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشند. همچنین اپلیکیشن طرح جامع گردشگری استان نیز تا یک ماه آینده رونمایی می‌شود. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه این جشنواره مطمئناً به تحقق بخشیدن فرمایش رهبری در خصوص شعار سال کمک خواهد کرد، گفت: معرفی ظرفیت‌های مختلف می‌تواند بستری برای اشتغالزایی و رونق تولید باشد. 

رضا حیدری با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع برای گروههای مختلف از جمله ناشنوایان و کودکان توسط اداره کل افزود: علاوه بر جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی که امروز آغاز به‌کار کرد، برنامه‌های دیگری نیز در دستور کار است. 

وی با بیان اینکه موضوع غذا همواره در حوزه گردشگری مورد توجه است، گفت: آذربایجان‌غربی نیز جزو استان‌هایی است که دارای تنوع غذایی زیادی است. 

حیدری با بیان اینکه این جشنواره غذاهای سنتی و محلی آغاز مسیر جدیدی در حوزه گردشگری است، اظهار کرد: اختتامیه این جشنواره با حضور مهمانان بین‌المللی و استان‌های دیگر ۲۹ مهرماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403072519914
  • خبرنگار : 50136