استاندار آذربایجان‌غربی:

توجه و حمایت از واحدهای تولیدی فعال آذربایجان‌غربی در اولویت است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اولویت استانداری در گام اول حمایت و توجه به واحدهای تولیدی فعال استان است تا چرخه اقتصاد استان فعال باقی بماند و واحدهای تولیدی فعال به سرنوشت واحدهای غیر فعال دچار نشوند.

محمدصادق معتمدیان امروز، ۲۵ مهرماه در هفتاد و دومین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای در آذربایجان‌غربی اتفاق افتاده است، تصریح‌کرد: تلاش می‌کنیم شورای توسعه صادرات استان بطور مستمر برگزار شود تا موانع صادراتی برطرف شوند.

معتمدیان با اشاره به شرایط سخت و شکننده کار آفرینان و فعالین حوزه اقتصادی اظهارکرد: بیشتر فعالان در بخش دریافت تسهیلات گلایه‌های دارند که نیازمند تزریق نقدینگی هستند که این مشکل نیز در حال پیگیری است.

استاندار آذربایجان‌غربی یاد آورشد: در  سال گذشته با تعاملات و ریل گذاری‌هایی که صورت گرفت نرخ بیکاری در استان کاهش یافت و میزان تحقق اشتغال در استان به ۱۲۴ درصد رسید.

معتمدیان با اشاره به از بین رفتن سالانه بیش از ۳۹هزار تن محصول کشاورزی استان خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در بحث آموزش و ترویج استفاده از سموم کشاورزی کم کاری کرده است باید بطور جدی در بحث آموزش کشاورزان در استفاده از محصولات کشاورزی وارد شود تا شاهد کاهش پِرت محصولات کشاورزی در استان باشیم. 

وی با اشاره به اینکه در ۲سال اخیر در مدیریت و حل معضل  سیب استان اقدامات خوبی انجام شده، افزود: یک سوم محصول سیب استان زیر درختی است و دلیل عمده آن پیر شدن درختان است.

معتمدیان ادامه داد: ۵۰ درصد باغات سیب استان بالای ۳۰سال عمر دارند که نیاز است با تغییر الگوی کشت و کشت جایگزین و یا نهال کاری جدید گامی مهم در این حوزه برداریم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: آذربایجان‌غربی یک استان کشاورزی است و منابع استانی کفاف و جوابگوی نیاز استان نیست لذا باید برای حل مشکلات کشاورزی استان از منابع ملی استفاده کنیم. 

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403072519913
  • خبرنگار : 50134