رئیس پلیس فتا لرستان خبر داد

شناسایی کلاهبردار رسید ساز جعلی در کوهدشت

رئیس پلیس فتا لرستان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار و کشف ۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال کلاهبرداری با ترفند رسید ساز جعلی در شهرستان کوهدشت خبر داد.

سرهنگ حسین سپه وند امروز ۲۵ مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتا کوهدشت و اعلام این‌که یک نفر با استفاده از رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است، موضوع در دستور کار پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس از تشکیل پرونده و اخذ اظهارات شاکی مشخص شد که یک نفر به مغازه طلافروشی وی مراجعه و مقدار ۶۱ گرم طلا به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال خریداری و از طریق همراه بانک برای وی واریز کرده که متأسفانه رسید ارائه شده جعلی بوده و مبلغی به‌حساب وی واریز نشده است.

رئیس پلیس فتا لرستان اضافه کرد: با اقدامات اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا کوهدشت فرد کلاهبردار در این شهرستان شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

سپه‌وند ادامه داد: پس از انجام مراحل قضائی پرونده حساب‌های متعلق به متهم مسدود و وجه مالباخته به‌حساب وی عودت داده شد.

وی با بیان اینکه متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شده است، تصریح کرد: کسبه و فروشندگان از هرگونه اعتماد به افراد ناشناس جدا خودداری کرده و در هنگام فروش کالا ابتدا حساب بانکی خود را چک کنند و در صورت اختلال در سامانه پیامکی حتماً موجودی حساب خود را از طریق اینترنت بانک، دستگاه‌های خودپرداز یا کارتخوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، کالای فروخته شده را تحویل دهند.

رئیس پلیس فتا لرستان یادآور شد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.fata.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان در سراسر کشور است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072519903
  • خبرنگار : 50176