یک مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی کشور؛

برگزاری دوره‌های تخصصی دریانوردی در گیلان

مدیر کل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به فعالیت موثر مراکز و دانشگاه‌های مجری دوره‌های آموزشی تخصص‌های دریانوردی علاوه بر موسسات آموزش دریانوردی در گیلان، گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان همچنین شرکت کشتیرانی دریای خزر برای الحاق دانشجویان دریانوردی در دوران کارآموزی بر روی کشتی‌های تجاری و به کارگیری آنها منعقد شده است.

مهدی فرمهینی فراهانی امروز چهارشنبه ۲۵ مهرماه در حاشیه بازدید از مراکز و موسسات آموزشی دریانوردی استان گیلان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نظارت بر عملکرد این گونه موسسات و مراکز آموزشی، در راستای توانمندسازی دریانوردان است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی، ارتقاء سطح کیفی و کمی دریانوردان است، افزود: خوشبختانه در استان گیلان طی سالیان گذشته، اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده و تعدادی از دانشگاه‌هایی که در این استان مستقر هستند نسبت به برگزاری دوره‌های دانشگاهی برای تربیت دریانوردان اقدام کردند.

مدیر کل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: درصدد هستیم با اعطای مجوز برگزاری دوره‌های آموزش دریانوردی مصوب کنوانسیون stcw به دانشگاه‌ها، دریانوردان بتوانند علاوه بر مدارک تحصیلی دانشگاهی گواهی طی دوره های آموزش دریانوردی را به طور همزمان دریافت کنند که در نهایت بتوانند در آزمون‌های شایستگی سازمان شرکت و در آینده به عنوان یک دریانورد بر روی کشتی‌ها حضور پیدا کنند.

فرمهینی فراهانی با اشاره به اینکه در استان گیلان تعدادی دانشگاه فعال در این زمینه وجود دارد، تصریح کرد: ظرفیت بسیار خوبی در استان گیلان برای افزایش دریانوردان و شرکت در این دوره‌ها وجود دارد.

 وی با بیان اینکه چندین تفاهم‌نامه همکاری با حوزه صنعت حمل و نقل در این زمینه منعقد شده، افزود: امیدواریم در این استان شاهد توسعه کمی و کیفی تربیت دریانورد در سال‌های آتی باشیم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه‌ای که دریانوردان و فراگیران حوزه دریا دارند مبحث کارآموزی و مدت تعیین شده برای حضور روی کشتی است، گفت: با این تفاهم‌نامه و ظرفیتی که ایجاد می‌شود کارآموزان می‌توانند بعد از اتمام دوره دانشگاهی، از ظرفیت‌ کشتی‌هایی که در دریای خزر تردد دارند بهره‌مند شوند و روی این کشتی‌ها دوره کارآموزی خود را طی کرده و در آینده بتوانند تحت عنوان دریانورد بر روی این کشتی‌ها فعالیت مستمر داشته باشند.

مدیر کل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به گستردگی دریا در شمال و جنوب کشور، تصریح کرد: بر اساس سیاست های ابلاغی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری و نظر به توسعه کمی دریانوردان ایرانی، این ظرفیت برای تمامی افراد علاقه‌مند به حوزه حمل و نقل دریایی وجود دارد که بتوانند از ظرفیت دریا برای کسب و کار و اشتغال بهره ببرند.

فرمهینی فراهانی در خصوص تعدد حضور دریانوردان استان گیلان در عرصه‌ فعالیت‌های دریایی، تاکید کرد: این اتفاق به نوعی یک افتخار و ارزش است از این بابت که ظرفیت‌هایی آموزش دریانوردی که در استان ایجاد شده؛ علاقمندان مشاغل دریایی توانستند خودشان را مطابق با استانداردهای آموزش دریانوردی وفق داده و نه تنها بر روی شناورهای کوچک بلکه بر روی شناورهای بزرگ هم بتوانند فعالیت کنند.

انتهای پیام‌

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072519899
  • خبرنگار : 50283