با حضور استاندار کردستان؛

مریوان؛ اولین مقصد سفر استانی استاندار کردستان

استاندار کردستان در اولین مقصد سفرهای استانی خود به شهرستان مریوان سفر کرد.

آرش زره تن لهونی امروز چهارشنبه (۲۵مهر) در اولین سفر استانی خود به منظور حضور در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در این شهر حضور یافت.

خطوط آبرسان ۶۵۰ هکتار در قالب ۲۰ گروه از اراضی شبکه تحت فشار جنوب دریاچه زریوار مریوان با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

افتتاح پروژه احداث شبکه فرعی آبیاری اراضی جنوب دریاچه زریوار مریوان،کلنگ زنی احداث کمربندی ضلع شرقی و بازدید از پایانه مرزی باشماق نیز از دیگر برنامه‌های اولین سفر استاندار جدید کردستان به شهرهای استان بود.

 پروژه خطوط آبرسان ۶۵۰ هکتار در قالب ۲۰ گروه از اراضی شبکه تحت فشار جنوب دریاچه زریوار، با هدف امنیت غذایی از طریق افزایش تولید محصولات کشاورزی تا ۸۰۰۰ تن در سال، تثبیت جمعیت، کاهش نرخ بیکاری، مهاحرت و ارتقای شاخص درآمد سرانه استان، کمک به پایداری اکوسیستم دریاچه زریوار، کاهش قاچاق و کولبری و امنیت پایدار مرز افتتاح شد.

پروژه کمربندی ضلع شرقی مریوان هم ۱۷۵۰ متر طول دارد که عملیات انجام شده آن خاکبرداری، شن‌ریزی، جدول گذاری، آسفالت و هدایت آب‌های سطحی است.

میزان اعتبار این پروژه ۶۶۰ میلیارد ریال است که هدف از اجرای آن هدایت و توزیع ترافیک شهری است.

آرش زره‌تن لهونی، استاندار کردستان در این آئین بر تسریع در اجرای پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی می‌شود تاکید کرد.

پروژه کمربندی ضلع شرقی مریوان کلنگ‌زنی شد

اسماعیل احمدی، فرماندار مریوان هم در این مراسم اظهار کرد: شهر مریوان چون کمربندی ندارد، تردد کامیون‌ها آسیب زیادی به معابر و خیابان‌های آن وارد کرده است.

وی افزود: شهرداری سالانه بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان فقط برای بازسازی معابر چهارراه سردوشی تا سه راه نی بخاطر تردد و ترانزیت کامیون‌ها متقبل می‌شود چون هر سال باید بازسازی آسفالت این مسیر را انجام دهد.

فرماندار مریوان تاکید کرد: اجرای کمربندی برای مریوان بسیار ضروری است و شورای شهر و شهرداری نیز در این راستا حمایت لازم را انجام داده‌اند.

به گزارش ایسنا، امروز عملیات احداث کمربندی ضلع غربی مریوان هم قرار بود آغاز شود که به دلیل وجود معارض انجام نشد.

استاندار کردستان در ادامه از پروژه در حال احداث مسجد جامع مریوان نیز بازدید کرد.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403072519874
  • خبرنگار :