امیر قطر: خواهان آتش بس فوری در غزه و لبنان هستیم

امیر قطر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: ما خواهان آتش بس فوری در غزه و لبنان و توقف اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان در کرانه باختری هستیم.

به گزارش ایسنا، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در نشست سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس گفت که خواهان تقویت روابط کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و اروپا در تمامی زمینه‌ها است.

وی با بیان اینکه حجم تبادلات تجاری کشور عربی حوزه خلیج فارس و اروپا به ۲۰۴.۳ میلیارد دلار رسیده است، گفت این شراکت استراتژیک میان طرفین شاهد رشد در تمامی زمینه‌ها است.

امیر قطر تصریح کرد: ما خواهان تقویت این روابط به دور از سیاست‌های دوگانه و یک بام و دو هوا هستیم.

وی گفت: ما حجم خطرهای امنیتی را که جهان در سایه ادامه جنگ در غزه و لبنان با آن مواجه است، درک می‌کنیم.

امیر قطر تصریح کرد: جنگ ویران‌گری که اسرائیل علیه غزه و لبنان به راه انداخته است، تاکید کننده نیاز مبرم به حل و فصل فراگیر درگیری است.

وی افزود: آتش بس باید مقدمه‌ای برای مذاکراتی باشد که به حل و فصل فراگیر و عادلانه مسئله فلسطین بینجامد. ما مخالفتمان با حملات مداوم اسرائیل به لبنان را اعلام کرده و آن را محکوم می‌کنیم.

امیر قطر خاطرنشان کرد: ما خواهان اقدام جدی برای آتش بس و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ در مورد لبنان هستیم.

وی با بیان اینکه اسرائیل به صورت روزمره جنایت‌های جنگی مرتکب می‌شود گفت: ما از تشکیل یک کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی حمایت می‌کنیم.

در همین حال، محمد جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت: ادامه جنگ در غزه دامنه درگیری در منطقه را گسترش داده است.

وی عنوان داشت: ما بر اهمیت ابتکار عمل ائتلاف جهانی که عربستان به منظور اجرای راهکار دو دولتی مطرح ساخت، تاکید می‌کنیم.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خاطرنشان کرد: ما از تشکیل کشور مستقل فلسطینی با پایتختی قدس شرقی حمایت می‌کنیم. ما مخالفت قاطع خود را با کوچ اجباری ساکنان غزه اعلام می‌کنیم. رژیم اشغالگر اسرائیل به ارتکاب کشتارها در غزه ادامه می‌دهد.

در همین حال، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: ما خواهان بسیج کردن تمامی تلاش‌های دیپلماتیک به منظور متوقف ساختن تشدید تنش در خاورمیانه هستیم. بحران‌ها در خاورمیانه می‌طلبد که یک پاسخ بین المللی سریع داده شود.

فون در لاین عنوان داشت: ما به روند راهکار دولتی پایبند هستیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072519861
  • خبرنگار : 71457