نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

آشنایی ایجاد تعامل بین پیروان مذاهب هدف اصلی موسسه علوم اسلامی خاتم‌النبیین(ص) است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: آشنایی بیشتر پیروان مذاهب، ایجاد تعامل بین آن‌ها و پرورش انسان‌های معتدل هدف اصلی موسسه علوم اسلامی خاتم‌النبیین(ص) است.

آیت‌الله مصطفی محامی امروز چهارشنبه در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید موسسه علوم اسلامی خاتم‌النبیین(س) در بخشی از سخنان خود، ضمن عرض تسلیت شهادت مردم مظلوم فلسطین و لبنان و همچنین شهادت سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان حزب‌الله به خصوص شهادت شهید سیدحسن‌نصرالله عنوان کرد: زندگی شهید سید حسن نصرالله برای ما درس آموز است از این جهت که ایشان یک نوجوان بود و وارد حوزه علمیه شد و در ادامه برای تحصیل عازم نجف شد و پس از بازگشت به لبنان در کنار تدریس و فعالیت‌های علمی به فعالیت‌های سیاسی پرداخت و به جایگاه دبیر کل حزب‌الله رسید و توانست این مجموعه را ۳۰ سال مدیریت و گسترش دهد.

آیت‌الله محامی بیان کرد: تاثیرگذاری این شهید تنها منحصر به لبنان و اسرائیل نبود و این شهید بزرگوار در دفاع از مردم فلسطین هم نقش آفرینی کرد و در برابر نقشه استکباری تشکیل داعش نیز به مقابله پرداخت و در بسیاری از کشورهای عربی و آفریقایی پرچمدار جبهه مقاومت بود.

آیت‌الله محامی گفت: پس از حضور بنده در جایگاه نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و دوره‌ای که اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرده بود بنده سفری به لبنان داشتم و درخواست جلسه با سید را دادیم و گمان نمی‌کردیم پذیرفته شود اما پس از یک روز این فرصت فراهم شد و ایشان که شنیده بود بنده به تازگی منصوب شدم خواهان دریافت آخرین نظرات مقام معظم رهبری در خصوص اهل سنت بودند و بعد که صحبت ما را شنیدند یک ساعت و نیم صحبت کرد.

وی با اشاره به لزوم تعامل شیعه و سنی، گفت: چون این تعاملات وجود داشته است، در لبنان و خارج از لبنان اهل سنت از ما دفاع کردند و نقشه آمریکا عملیاتی نشد.

وی بیان داشت: تاکید شهید سیدحسن‌نصرالله بر تقویت این تعامل بود و مقام معظم رهبری نیز در این جهت تاکید داشته و همواره بیان می‌دارند که احیای تمدن نوین اسلامی جز با تعامل شیعه و اهل سنت در جهان اسلام امکان‌پذیر نیست.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این نکته‌ای است که ما در جهان اسلام و کشور خود به آن نیاز داریم و برای ایجاد چنین وحدت و همدلی بین مذاهب باید همدیگر را بشناسیم که این شناخت از یکدیگر زمینه تعامل را فراهم می‌کند و تاسیس موسسه خاتم‌النبیین(ص) با همین هدف شکل گرفته تا شناخت مذاهب از یکدیگر بیشتر شده و سبب تقویت بیشتر این تعاملات شود.

وی گفت: ما تاکید کردیم که مباحث در این مؤسسه باید به صورت مقارن ارائه شود چرا که این ویژگی موسسه علوم اسلامی خاتم‌النبیین(ص) است و در این صورت اشتراکات مشخص خواهد شد و سبب پرورش یک انسان معتدل و متعادل از حیث فکری خواهد بود که دیگر این فرد اهل افراط و تفریط نخواهد بود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072519832
  • خبرنگار :