زنده‌گیری یک قلاده گربه وحشی در مه‌ولات

رئیس حفاظت محیط‌زیست مه‌ولات از زنده‌گیری یک قلاده گربه وحشی در این شهرستان خبر داد.

اباذر حسین‌نژاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یک قلاده گربه وحشی در خانه‌ باغ یکی از اهالی روستای شمس‌آباد زنده‌گیری و در محیط رهاسازی شد.

وی گفت: این گربه وحشی که به یکی از خانه‌ باغ‌های اهالی روستای شمس‌آباد وارد شده بود پس از زخمی کردن تعدادی مرغ محلی توسط صاحب‌خانه که از دوستداران محیط‌زیست و حیات وحش است بدون هیچ گونه آسیبی زنده‌گیری شد.

رئیس حفاظت محیط‌زیست مه‌ولات با اشاره به اینکه این گربه وحشی پس از حضور نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان تحویل آنها شد، افزود: گربه وحشی پس از اطمینان از سلامت در زیستگاه طبیعی و امن منطقه شکار ممنوع نوبهار رهاسازی شد.

وی با بیان اینکه مشاهده این گونه کمیاب نقطه عطفی در پراکنش این گونه ارزشمند در شهرستان است، بیان کرد: گربه وحشی یکی از هشت گربه‌سانان ایران است که جمعیت آن براثر کاهش طعمه و تخریب زیستگاه‌ها در بسیاری از عرصه‌های طبیعی کشور از بین رفته و یا با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

اباذر حسین‌نژاد از همشهریان خواست در صورت مواجهه با هرگونه حیوان وحشی در منازل مسکونی یا باغات از صدمه‌زدن به آن خودداری و به اداره حفاظت محیط‌زیست یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072519818
  • خبرنگار : 30147