مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل:

شناسایی منابع جدید مالیاتی گامی در مبارزه با فرار مالیاتی

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: شناسایی منابع جدید مالیاتی یکی از گام های مهم مبارزه با فرار مالیاتی است.

داریوش سرخانی مقدم ۲۵ مهر در جلسه شورای اداری که با حضور ریاضی، معاون بازرسی، فرار مالیاتی و پولشویی برگزار شد، گفت: شناسایی منابع جدید مالیاتی یکی از گام های مهم مبارزه با فرار مالیاتی است.

مدیر کل امور مالیاتی اظهار کرد: در چهار سال اخیر تعداد مؤدیانی که اظهارنامه ارائه داده یا فرم تبصره ماده ۱۰۰ را تکمیل نموده بودند ۵۵ هزار نفر بود،که این تعداد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته و  به ۱۷۶ هزار مؤدی رسیده است.

وی با اشاره به مصادیق فرار مالیاتی از جمله کسب و درآمد و عدم پرداخت مالیات ، عدم استفاده از کارت خوان و ارائه فاکتور های صوری و ... گفت: تولید اظهارنامه های  پیش فرض و تعاملی موجب افزایش وصول مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی می شود.

سرخانی مقدم با بیان اهمیت مبارزه با فرار مالیاتی و آثار مثبت آن در رعایت عدالت  مالیاتی به مواردی از قبیل لزوم تقویت ساختار سازمانی واحد بازرسی مبارزه مالیاتی با افزایش تعداد پرسنل مجرب ، توجه به گزارشات مردمی و بهره مندی از سامانه سوت زنی ، بررسی و پالایش تراکنش های بانکی اشاره کرد.

در ادامه ریاضی، معاون بازرسی، فرار مالیاتی و پولشویی هدف از بازدید های میدانی و استانی را اصلاح فرآیند انجام کار، تببین مسایل مربوطه و تحلیل سیستمی و عملکرد به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف ادارات کل بر مبنای شاخص های تعریف شده دانست.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403072519801
  • خبرنگار :