نکات مهم در انتخاب بهترین شرکت ترخیص کالا

ترخیص کالا فرایندی تخصصی است که نیازمند تجربه و دانش است. هرچه دانش و تخصص شما در این زمینه بیشتر باشد، قاعدتاً فرایندهای ترخیص کالا سریع‌تر انجام شده و در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی خواهد شد. شاید به همین دلیل باشد که بسیاری از کسب‌وکارها امور ترخیص خود را به شرکت‌های حمل می‌سپارند.

به  گزارش ایسنا به نقل از آوان ترخیص، اما آیا می‌دانید چطور باید شرکت ترخیص را انتخاب کنید؟ آیا می‌دانید نکات مهم در انتخاب بهترین شرکت ترخیص کالا چیست؟ آیا می‌دانید انتخاب بهترین شرکت ترخیص چه مزایایی دارد؟

چطور بهترین شرکت ترخیص کالا را انتخاب کنید؟

انتخاب شرکت ترخیص کالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چون تمامی افرادی که برای واردات یا صادرات کالایی اقدام می‌کنند، دنبال این هستند که چطور می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه‌ها کالایی را از گمرک ترخیص کرد.

در این راستا باید ابتدا خدمات شرکت‌های ترخیص کالا بررسی شوند. در ادامه خدماتی ارائه می‌شود که اکثر شرکت‌های ترخیص کالا آن‌ها را ارائه می‌کنند، اما ممکن است همه این شرکت‌ها خدمات این‌چنینی نداشته باشند. به همین دلیل، در انتهای مطلب یکی از بهترین شرکت خدمات ترخیص کالا به شما معرفی خواهد شد تا با اطمینان خاطر ترخیص کالاهای ارزشمند خود را به این شرکت بسپارید.

دفاتر فعال در گمرک‌های ایران

یکی از معیارهایی که برای انتخاب شرکت خدمات ترخیص کالا باید در نظر داشته باشید، تعداد دفاتر فعال این شرکت‌ها در گمرک‌های ایران است. یک تیم حرفه‌ای از ترخیص‌کاران باید در این دفاتر حضور داشته باشند تا با دقت و سرعت بالا امور ترخیص کالاها را انجام دهند. وجود نیروی حرفه‌ای و متخصص در این دفاتر گمرکی می‌تواند روند کار را سرعت بخشیده و اندکی بعد از رسیدن بار به گمرک، محموله ترخیص و از درهای گمرک خارج شده و به‌سمت مقصد نهایی حرکت کند.

در ایران چندین گمرک مختلف وجود دارد که شرکت‌های ترخیص معمولاً در این مناطق دفاتری دارند و نیروهای آن‌ها کارهای ترخیص کالا را هر روز انجام می‌دهند. این دفاتر به شرح زیر هستند:

  • ترخیص کالا از گمرک شهریار در تهران؛
  • ترخیص کالا از گمرک بوشهر؛
  • ترخیص کالا از گمرک خرمشهر؛
  • ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی،
  • ترخیص کالا از گمرک بندر امام‌خمینی.

با این تفاسیر، باید شرکت ترخیص کالایی را انتخاب کنید که در هرکدام از گمرک‌های فوق، دفاتر فعال داشته باشد.

ارائه کارت بازرگانی با سقف بالا

یکی از خدمات ترخیص کالا که در شرکت‌های ترخیص ارائه می‌شود، استفاده از کارت بازرگانی با سقف بالاست. بسیاری از افرادی که برای واردات یا صادرات کالایی اقدام می‌کنند، نمی‌توانند کارهای ترخیص و امور گمرکی را انجام دهند؛ چون نیروی حرفه‌ای و زمان کافی ندارند. در این شرایط، کسب‌وکارها و تجار، امور ترخیص کالاهای خود را به شرکت‌های ترخیص واگذار می‌کنند. یکی از نکات مهمی که در انتخاب بهترین شرکت ترخیص کالا باید به آن توجه کنید، داشتن کارت بازرگانی فعال با بالاترین سقف است تا بتوان برای ترخیص کالاهای مختلف از آن استفاده کرد. در این شرایط، دیگر نیازی نیست کسب‌وکار از کارت بازرگانی خود استفاده کند.

مجموعه خدمات ترخیص کالا از ثبت سفارش تا ترخیص

اگر به‌ هر دلیلی مانند نداشتن نیروی متخصص و حرفه‌ای برای ترخیص کالا یا نداشتن زمان کافی برای انجام امور گمرکی، ترخیص کالاهای ارزشمند خود را به شرکت خدمات ترخیص کالا سپرده‌اید، باید در انتخاب بهترین شرکت دقت کافی را به خرج دهید تا مجموعه‌ای کامل از خدمات شامل ثبت سفارش تا ترخیص را دریافت کنید.

شرکت ترخیص موفق و حرفه‌ای که سال‌ها سابقه فعالیت در این زمینه دارد، معمولاً کلیه امور واردات کالا از ثبت سفارش کالاها در سامانه تا ترخیص را بر عهده گرفته و درنهایت حق‌العمل خود را دریافت خواهد کرد. در چنین شرایطی، کسب‌وکارها هیچ دغدغه‌ای برای ثبت‌ سفارش، بارگیری، امور گمرکی، ترخیص و تخلیه ندارند و فقط کافی است روی فروش کالاها و گسترش کسب‌وکار خود تمرکز داشته باشند.

ترخیص سریع

یکی از نکات مهم در انتخاب بهترین شرکت ترخیص کالا، سرعت ترخیص است. شرکت‌های این‌چنینی نیروهایی را در اختیار دارند که در این حوزه سال‌ها تجربه داشته و به دلیل اینکه هر روز برای ترخیص کالاهای مختلف در گمرک اقدام می‌کنند، تجربه زیادی کسب کرده‌اند. بنابراین با روندهای اداری گمرک و ترتیب کارها آشنا هستند. این افراد با داشتن تخصص و دانش بالا می‌توانند امور گمرکی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند، که این امر به‌صورت مستقیم روی زمان ترخیص کالاها تأثیر دارد.

بهترین خدمات و قیمت رقابتی با شرکت آوان ترخیص

تعداد شرکت‌های ترخیص کالا کم نیست، اما تمامی آن‌ها خدماتی را که در بالا به آن‌ها اشاره شد ارائه نکرده یا نیروی کافی برای انجام امور ترخیص ندارند. باید توجه داشته باشید که یکی از نکات مهم در انتخاب بهترین شرکت ترخیص کالا، تعداد دفاتر فعال در گمرک‌های کشور است؛ چون تعداد دفاتر این شرکت‌ها در گمرک‌های ایران نشان می‌دهد که خدماتشان تا چه اندازه کامل و گسترده است. در بررسی‌های انجام‌شده برای بررسی نکات مهم انتخاب شرکت ترخیص کالا برای تدوین این مقاله با شرکت آوان ترخیص https://avantarkhis.com/ آشنا شدیم که سابقه‌ای طولانی در حوزه خدمات ثبت‌ سفارش تا ترخیص کالا دارد. این شرکت با تکیه بر نیروهای حرفه‌ای و 5 دفتر فعال در گمرک‌های ایران، جامع‌ترین خدمات ترخیص کالا را از ثبت سفارش تا امور گمرکی و ترخیص انواع کالاهای مجاز ارائه می‌کند. بنابراین، اگر به ‌دنبال ترخیص بی‌دغدغه، سریع و با قیمت رقابتی هستید، امور گمرکی ترخیص کالاهای خود را به آوان ترخیص بسپارید. برای این کار کافی است مشاوره رایگان دریافت کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403072519800
  • خبرنگار :