آمادگی بیش از ۲۰۰۰ پزشک و پرستار ایرانی جهت اعزام به فلسطین و لبنان؛

تجمع اعتراضی کادر درمان تهران در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها

کادر درمان و نظام سلامت و دانشجویان علوم پزشکی تهران در تجمعی ضمن محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در غزه، لبنان و همچنین محکومیت حمله هوایی به بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران در سوریه، از مجامع جهانی خواستند که امکان حضور بیش از ۲هزار پزشک، پرستار و پیراپزشک ایرانی متقاضی جهت اعزام به فلسطین و لبنان را فراهم کنند.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام وزارت بهداشت، کادر درمان و نظام سلامت در سالروز حمله وحشیانه این رژیم کودک کش به بیمارستان المعمدانی غزه، در دانشگاه علوم پزشکی ایران تجمع کرده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

در پایان این تجمع که به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور برگزار شد، بیانیه‌ای به شرح زیر و خطاب به دبیر کل سازمان ملل، رئیس شورای امنیت سازمان ملل، رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، رئیس دیوان بین المللی دادگستری ملل متحد، رئیس سازمان جهانی بهداشت، رئیس صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، رئیس کمیسریای عالی پناهندگان و رئیس صلیب سرخ جهانی آمده است: «اکنون یک سال از جنایت رژیم جعلی و غیرقانونی اشغالگر قدس در حمله هوایی وحشیانه به بیمارستان المعمدانی غزه در ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ش (۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ م) می‌گذرد، جنایتی که در آن بیش از ۵۰۰ نفر از غیر نظامیان از زن و مرد و کودک و پیر و جوان به خاک و خون کشیده شدند؛ در حالی که بر اساس ماده ۱۸ کنواسیون چهارم ژنو حمله به بیمارستان‌های غیر نظامی ممنوع است. در این راستا سازمان بسیج جامعه پزشکی جمهوری اسلامی ایران که دارای بیش از ۲۰۰ هزار نفر عضو در حوزه نظام سلامت شامل پزشکان عمومی و متخصص، پرستاران، پیراپزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و ... می‌باشد ضمن محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در غزه، لبنان و سوریه و اعلام حمایت قاطع از مردم مظلوم، مقتدر و بی دفاع در این مناطق موارد ذیل را صراحتاً بیان و درخواست می‌نماید:

۱. تمامی مجامع بین المللی موظفند از هر طریق ممکن این جنایات جنگی و نسل کشی را محکوم و تدابیر لازم و فوری برای توقف آن را به هر طریق ممکن فراهم نمایند.

۲. به منظور امداد رسانی و کمک بهداشتی، درمانی به آوراگان مسیر امن طراحی و امکان حضور پزشکان و پرستاران در این مناطق با قید فوریت فراهم گردد.

۳. ضمن محکومیت حمله هوایی به بیمارستان صحرایی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، قاطعانه اعلام می‌داریم این اقدامات بزدلانه خللی در عزم راسخ کادر بهداشت و درمان ایران در خدمت به مردم مظلوم و رزمندگان جبهه مقاومت ایجاد نخواهد کرد بلکه با اراده‌ای قوی‌تر این مهم پیگیری خواهد شد.

۴. از مجامع بین المللی مرتبط با سلامت مانند یونیسف، سازمان جهانی بهداشت و صلیب سرخ جهانی درخواست می‌شود که علاوه بر محکوم نمودن این جنایات در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تلاش بیشتری را در دستور کار خود قرار دهند و همچون گذشته انقدر در مقابل این وحشی گریها ساکت و منفعل نباشند.

۵. به رزمندگان عزیز مقاومت چه در حماس و چه در حزب الله لبنان و مردم صبور، مظلوم و مقاوم ایشان اطمینان می‌دهیم که بیش از ۲۰۰۰ نفر از پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان حوزه سلامت ایران جهت اعزام به فلطسین و لبنان اعلام آمادگی کرده اند که در کنار شما التیام بخش و مرهم زخمهایتان باشند، لذا مجامع جهانی موظفند امکان حضور این عزیزان را فراهم نمایند.

نابودی اسرائیل نزدیک است و ان شاءالله تمدن نوین اسلامی به زودی جهان را فتح خواهد کرد.»

بنابر اعلام وزارت بهداشت، امروز تجمع اعتراضی کادر درمان و نظام سلامت در سالگرد بمباران وحشیانه و ضد انسانی بیمارستان المعمدانی غزه و بمباران سایر مراکز درمانی توسط رژیم صهیونیستی به همت مرکز ویژه بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقبره الشهدا دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در این مراسم، دکتر مسعود حبیبی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان نظام پزشکی، دکتر نادر توکلی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر محمدحسین زارع زاده مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، دکتر صابر جباری رئیس مرکز ویژه بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، اساتید، دانشجویان و جمعی از کادر سلامت دانشگاه های علوم پزشکی حضور داشتند.

کادر سلامت در این تجمع اعتراضی خود به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه با شعار «حیدر حیدر یا صهیون»، «مرگ بر اسرائیل» و «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد لشکر دنیا نتواند که جوابم دهد» انزجار خود را از رژیم صهیونیستی و آمادگی خود را برای هرگونه دفاع از ملت مظلوم غزه و لبنان اعلام داشتند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403072519791
  • خبرنگار :