رئیس سازمان امور دانشجویان:

باید سالیانه ۵۰ هزار دانشجوی خارجی جذب کنیم

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه قانون‌گذار ما را مکلف به جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی کرد، گفت: برای تحقق این امر باید ساله حداقل ۵۰ هزار دانشجوی بین‌المللی جذب کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان امور دانشجویان، مراسم تودیع و معارفه ریاست سازمان امور دانشجویان با حضور سیمایی صراف، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سعید حبیبا، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور، رئیس سابق این سازمان، صدیقی و ملاباشی نیز از روسای سابق سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

در این مراسم، حبیبا با تشکر از خدمات ارزشمند داداش‌پور در زمان تصدی این مسئولیت گفت: برای این استاد گرانقدر که در این مدت تلاش‌های بسیار زیادی برای ارتقای سازمان و بهبود خدمت‌رسانی به دانشجویان انجام داده‌اند، آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون دارم.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم در دوران مسئولیت و خدمت رسانی اثرگذار باشیم و خدمات شایسته‌ای را به جامعه دانشگاهی ارائه کنیم.

حبیبا در خصوص جذب دانشجویان بین‌المللی اظهار کرد: قانون‌گذار ما را مکلف به جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی کرده است، از آنجایی که این عدد با توجه به زیرساخت‌ها و بودجه موجود بسیار بالا است، ما برای تحقق آن باید کمیت را فدای کیفیت کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاظر حدود۳۷ هزار دانشجوی بین‌المللی در وزارت علوم مشغول به تحصیل هستند که با مجموع دانشجویان بین‌المللی در وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد این رقم به ۶۰ هزار نفر خواهد رسید بنابراین برای تحقق ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی ما باید هر ساله حداقل ۵۰ هزار دانشجوی بین‌المللی جذب کنیم.

معاون وزیر علوم اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌ها در خوابگاه‌های دانشجویی، اسکان این دانشجویان و تامین رفاهیات آن‌ها تکلیف بما لایطاق محسوب می‌شود.

حبیبا با بیان اینکه هدف تنها جذب دانشجوی بین‌المللی نیست بلکه هدف اصلی تربیت سفیر و مبلغ در کشورهای دیگر است؛ اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه بتوانیم مبلغین خوبی را تربیت کنیم جذب دانشجوی بین‌المللی است.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: امیدواریم با تلاش‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بتوانیم به بودجه مناسبی برای تحقق جذب ۳۲۰ دانشجوی بین‌المللی دست پیدا کنیم.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل، ایجاد روحیه نشاط و آرامش در فضای دانشگاه‌ها و سازمان امور دانشجویان است؛ تصریح کرد: در حال رسیدگی به پرونده‌های انضباطی دانشجویان هستیم البته که تعداد آن‌ها کم است اما از نظر بنده یک پرونده نیز نباید وجود داشته باشد زیرا این دانشجویان آینده‌سازان کشور هستند به همین منظور امیدواریم با این کار فضای نشاط در دانشگاه‌ها بیشتر شود.

حبیبا با بیان اینکه گام آینده ما شفاف‌سازی است؛ تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی قانونی را در خصوص شفاف سازی به تصویب رسانده است ما نیز قصد داریم در حوزه‌های مختلف سازمان، شفاف سازی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها به آن تاکید دارند موضوع تغذیه و خوابگاه است؛ افزود: در بسیاری از کشورها تغذیه و خوابگاه دانشگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است که شاهد تجربه‌های خوبی نیز در این واگذاری هستیم بنابراین ما نیز باید برون‌سپاری این دو موضوع در دانشگاه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

 حبیبا ادامه داد: اصلاح ساختار سازمان امور دانشجویان و ساماندهی نیروی انسانی نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403072519774
  • خبرنگار : 71567