رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان اردبیل:

ایده‌های برتر دومین رویداد ملی فناورانه اردبیل معرفی شدند

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: ۳ ایده برتر دومین رویداد استانی فناورانه کشاورزی و منابع طبیعی در مسیر دانش‌بنیان، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل به مرحله ملی راه یافتند.

کمال شهبازی ۲۵ مهر در مراسم اختتامیه دومین رویداد استانی فناورانه کشاورزی و منابع طبیعی در مسیر دانش‌بنیان، اظهار کرد: در راستای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص تحقق شعار سال و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی و جایگاه مهم آن در اقتصاد ملی، امنیت غذایی و توسعه کسب‌وکارهای نوین دومین رویداد استانی فناورانه کشاورزی و منابع طبیعی در مسیر دانش‌بنیان توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل باهدف آشکارسازی ایده‌های نوین برگزار شد.

 وی افزود: برگزیدگان ایده‌های برتر از تمام ظرفیت‌های مرکز برای هدایت و تشویق آن‌ها برای ورود به حوزه فناوری و نوآوری استفاده برخوردار می‌شوند تا شاهد توسعه علمی کشور و جایگاه آن در جهان باشیم.

شهبازی به محورهای اصلی دومین رویداد استانی فناورانه کشاورزی و منابع طبیعی در مسیر دانش‌بنیان اشاره و بیان کرد: برگزاری فن‌بازار، برگزاری نمایشگاه تخصصی کشاورزی با حضور ۲۲ شرکت دانش‌بنیان، برگزاری کارگاه‌ها آموزشی و ترویجی در حوزه کشاورزی دانش‌بنیان و برگزاری استارت‌آپ‌ها از رویکردهای اصلی این رویداد است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در ادامه افزود: بخش کشاورزی ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی، ۹۵ درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور، ۹۰ درصد مواد اولیه صنایع تبدیلی کشاورزی، تولیدکننده بیش از ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی، ۱۸ درصد تولید ناخالص ملی و ۲۳ درصد اشتغال در کشور است.

 وی خاطرنشان کرد: با وجود این سهم بخش کشاورزی از هسته‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان هفت درصد از کل شرکت‌های دانش‌بنیان کشور است، درصورتی‌که انتظار می‌رود این سهم باید به ۲۰ درصد افزایش یابد. وی دلیل پایین بودن تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی را توان پایین شرکت‌ها و واحدهای فناور در رقابت با سایر بخش‌های اقتصادی، بالاتر بودن ریسک در این بخش و پایین بودن سطح آگاهی و سواد بهره‌برداران بخش کشاورزی برشمرد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل افزود: به‌کارگیری فناوری‌ها، نوآوری‌ها، ابداع و اختراع‌های جدید در بخش کشاورزی و همچنین جذب، حمایت و تسهیل استقرار تیم‌های فناور، استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان در مراکز رشد، دهکده‌ها، و پارک علم و فناوری از دیگر محورهای این رویداد بود.

 در دومین رویداد استانی فناورانه کشاورزی و منابع طبیعی در مسیر دانش‌بنیان که توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل برگزار شد، از ایده‌های رسیده به دبیرخانه رویداد ۳ ایده برتر توسط هیئت داوران انتخاب و با اهدا لوح و جوایز نقدی مورد تقدیر قرار گرفتند. ایده‌های منتخب به رویداد ملی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403072519757
  • خبرنگار :