شهردار مطرح کرد

توسعه دیپلماسی شهری تبریز با راه‌انداری رایزن شهرداری در سفارت‌خانه‌ها

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری‌ها بهترین نهاد برای رفع ناترازی‌های موجود در جامعه هستند، گفت: ایجاد ساختار برای تعریف رایزن شهرداری در سفارت‌خانه‌ها می‌تواند نقش موثری در فعال‌سازی دیپلماسی شهری داشته باشد.

یعقوب هوشیار در دیدار با نصرت الله آقامحمدی، رئیس دفتر هماهنگی و پیگیری امور نمایندگی‌های داخل کشور وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: ایجاد چنین ساختاری نقش موثری در رفع موانع و توسعه دیپلماسی شهری خواهد داشت و برهمین اساس می‌توان این طرح را به صورت پایلوت در سفارت‌خانه کشورمان در جمهوری ترکیه اجرا کرد.

وی با بیان اینکه قرارگرفتن تبریز در مسیر جاده ابریشم از لحاظ اقتصادی، علمی و آموزشی در منطقه حائز شرایط ویژه است، افزود: تبریز از حیث دسترسی‌ به کشورهای قفقاز و اروپا، مزیت و ظرفیت‌های اقتصادی ویژه‌ای برای کشورمان دارد.

وی همچنین با بیان اینکه شهر تبریز می‌تواند کلید گشایش اقتصاد ایران باشد، گفت: با استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های تبریز می‌توان به اقتصاد کشور رونق بخشید و امیدواریم بخش اعظمی از مسائل و مشکلات تاریخی استان آذربایجان شرقی در دولت دکتر پزشکیان حل شود.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه دیپلماسی شهری در دولت‌ها جایگاه اصلی خود را پیدا کرده است، مطرح کرد: شهرداری‌ها به عنوان بازوی توانمند دولت برای احصای ظرفیت‌ها هستند و باورپذیری پتانسیل‌ شهرداری‌ها می‌تواند نقش موثری در پیشبرد اهداف دولت در زمینه‌های مختلف مانند رفع تحریم‌ها داشته باشد.

وی همدلی و همراهی دولت با شهرداری‌ها را عامل مهمی در خصوص جذب سرمایه‌گذار دانست و خاطرنشان کرد: وزارت امورخارجه برای فعال‌سازی دیپلماسی شهری نیازمند استفاده از متخصصین امور شهری است برهمین‌اساس پیشنهاد می‌کنیم ساختاری تعریف شود تا از ظرفیت علمی و تجربی شهرداران به عنوان کارگزار وزارت امور خارجه بهره‌مند شد.

وی با اشاره به ظرفیت عمرانی ۵۰۰ همتی کل شهرداری‌های کشور و بودجه عمرانی ۴۰۰ همتی دولت، بیان کرد: هم راستا شدن اقدامات عمرانی دولت و شهرداری‌ها هم‌افزایی مطلوبی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، هوشیار اذعان کرد: تغییر رویکرد شهرداری‌ها از صرف خدماتی به اجتماعی در ۱۰ سال گذشته کاملا مشهود است و برهمین‌اساس شهرداری تبریز در حوزه تامین زیرساخت‌های هوشمندسازی تاکنون ۲۵۰ کیلومتر فیبرنوری اجرا کرده است و پیش‌بینی می‌شود با احداث ۸۲۰ کیلومتر فیبرنوری، ۲۰ هزار شغل در این منطقه از کشور ایجاد شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072519717
  • خبرنگار :