پناهگاه‌های سیار، طرح رژیم صهیونیستی برای در امان ماندن از موشک‌های حزب‌الله

منابع رسانه‌ای عبری از استقرار اتاقک‌ها و پناهگاه‌های سیار در شمال سرزمین‌های اشغالی برای حفاظت از کارکنان کارخانه‌های حساس در تلاش برای جلوگیری از تعطیلی آنها در پی حملات حزب‌الله لبنان پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های عبری روز چهارشنبه گزارش دادند که وزارت اقتصاد و صنعت رژیم صهیونیستی در تلاش است تا از کارخانه‌های واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی، به ویژه پس از حملات حزب‌الله لبنان، محافظت کند.

وبگاه صهیونیستی «کیبا» در این باره گزارش داد که از روز دوشنبه، وزارت اقتصاد و صنعت رژیم اشغالگر با همراهی وزارت جنگ پناهگاه‌های سیار را در چندین منطقه در شمال از جمله در نزدیکی کارخانه‌های «شمیر»، «یارؤون»، «کفر سالد»، «روش پینا» و چند منطقه صنعتی «دلتون» مستقر کرده است.

طبق این گزارش، این پناهگاه‌های سیار که در ۴۰ کیلومتری مرز شمالی قرار دارند، مختص کارگران و مدیران کارخانه‌ها هستند که از وضعیت متشنج امنیتی در مرز رنج می‌برند.

این وبگاه نوشت رژیم اشغالگر تصمیم گرفت این پروژه را از نظر جغرافیایی و بودجه که از کریات شمونا آغاز شد، گسترش دهد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که حزب‌الله دامنه حملات خود را گسترده‌تر کرد.

در همین راستا، «نیر برکت» وزیر اقتصاد و صنعت رژیم اشغالگر گفت: حفاظت از کارخانه‌ها نه تنها یک مساله امنیتی، بلکه یک ضرورت اقتصادی است؛ چراکه ما به ادامه تولید در شمال نیاز داریم.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر به گمان اینکه می‌تواند قدرت نظامی حزب‌الله را تضعیف کند، حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام داده است. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072519664
  • خبرنگار : 71610