استاندار خراسان جنوبی:

ضرورت حمایت از ورزشکاران قهرمان ملی و بین‌المللی در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از هیچ کمکی که سبب تقویت ورزشکاران و قهرمانان شود نباید دریغ کنند چون قهرمانان و مدال آوران باعث افتخار استان، نظام و کشور در میادین بین المللی می‌شوند.

جواد قناعت، امروز چهارشنبه ۲۵ مهر در نشست شورای تربیت بدنی و ورزش استان افزود: از مجموع ۸۰ زمین چمن مصنوعی نیز ۳۶ چمن در یک سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی برای ادامه روند توسعه‌ای استان در دولت چهاردهم مطالبه‌گری داشته باشند و کمک کنند که روند اجرای طرح‌ها متوقف نشود، به سایر اقدامات و دستاوردها در حوزه زیرساخت‌های استان اشاره کرد و افزود: ریل‌گذاری خوبی صورت گرفته و تکمیل آن باید در دولت چهاردهم ادامه یابد.

وی آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن شرق، انتقال آب از دریای عمان، خط انتقال گاز دشتک - زابل، احیای واحدهای راکد، سرمایه‌گذاری خارجی و احداث پست‌های برق در معادن را از جمله این اقدامات بیان کرد و گفت: در حوزه ورزش و جوانان نیز شاهد اتفاقات خوبی بودیم لذا نباید اجازه داد سرعت پروژه‌ها کند یا اعتبارات آن به بخش دیگری منتقل شود.

قناعت اظهار کرد: یکی از درخواست‌های ورزشکاران قهرمان ملی و بین المللی استان تامین زمین رایگان برای احداث باشگاه ورزشی است که در این زمینه پیگیری‌های لازم توسط دستگاه‌های اجرایی استان انجام شود.

وی افزود: در این خصوص جلسه‌ای با ریاست معاون عمرانی استاندار و حضور دستگاه‌های متولی از قبیل راه و شهرسازی و شهرداری برگزار شود تا پیشنهادها و راهکارها مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: چنین موضوعی در قانون دیده نشده است اما آمادگی داریم مکاتبه‌ای با امضای استاندار برای رئیس جمهور، معاون اول، سازمان برنامه و بودجه و وزیر ورزش و جوانان ارسال کنیم و موضوع پیشنهاد تا این اختیار به استانداران داده شود.

وی با بیان اینکه شهرداران و روسای شورای شهر در این زمینه راهکار ارایه دهند ادامه داد: ابتدا باید نگاه مدیران استانی و شهرستان نگاه مساعدت و همراهی باشد چراکه در این زمینه به یک فرد کمک نمی‌کنیم بلکه به جامعه و جوانان استان کمک خواهیم کرد.

قناعت گفت: با توسعه فضای ورزشی استان به کمک قهرمانان ملی و بین المللی، شاهد کاهش بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی از طرفی ایجاد شور و نشاط در جامعه خواهیم بود لذا اولین اقدام تغییر نگاه مدیران است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: هرچه تعاملات بین مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با یکدیگر بیشتر شود توفیقات بیشتری رقم خواهد خورد، این تعامل‌ و همراهی‌ها در سال‌های اخیر در استان رونق گرفته است و امیدواریم ادامه یابد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از هیچ کمکی که سبب تقویت ورزشکاران و قهرمانان شود نباید دریغ کنند چون قهرمانان و مدال آوران باعث افتخار استان، نظام و کشور در میادین بین المللی می‌شوند.

وی افزود: در زمینه جذب حامی مالی برای ورزشکاران استان از محل صنایع و معادن فعال موضوع از طریق اداره کل امور مالیاتی پیگیری شود تا سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی و مالیات به ورزشکاران کمک کنند.

قناعت بیان کرد: در این زمینه نشستی با حضور استاندار یا معاون اقتصادی، مسئولان صمت، اداره کل امور مالیاتی، دفتر سرمایه گذاری استانداری و اداره کل ورزش استان برگزار و راه‌های جذب حامی مالی از طریق صنایع و معادن بررسی و راهکار ارائه شود.

وی یادآورشد: اگر ورزشکاران و قهرمانان ملی و بین المللی به دلایل مالی در استان حمایت نشوند بدون شک توسط استان‌های دیگر جذب خواهند شد و این به ضرر استان است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403072519662
  • خبرنگار :