فرماندار:

شهرستان دلفان قطب مهم تولید نخود در کشور است

فرماندار دلفان گفت: سالانه بیش از ۳۵  تا ۴۰ هزار تن نخود در شهرستان تولید می‌شود.

اصغر قهرمانی چهارشنبه ۲۵ مهر در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری جشنواره نخود در دلفان افزود: شهرستان با ۴۵ هزار هکتار سطح زیرکشت، قطب مهم تولید نخود در کشور است و سالانه با بیش از ۳۵ تا ۴۰ هزار تن، ۷۰ درصد این محصول در لرستان را نیز تولید می‌کند.

وی یا بیان اینکه شهرستان پایلوت نخود کشور ثبت شده که  این مهم باعث توجه بیشتر و ورود اعتبارات ویژه و خاص به نام دلفان خواهد شد، برگزاری جشنواره نخود را یک رویداد مهم جهت معرفی، برندسازی و توسعه کشت این محصول دانست.

قهرمانی گفت: این جشنواره فرصت‌ جدیدی برای رشد و پیشرفت منطقه، ایجاد ارتباطات تجاری میان کشاورزان، تولیدکنندگان و خریداران خواهد بود و می‌تواند به توسعه بازارهای جدید و افزایش فروش کمک کند.

وی از دلفان به عنوان شهر عسل یاد کرد و ادامه داد: بزرگترین کلونی زنبور عسل کشور در روستای کفراج این شهرستان واقع شده است و دلفان با تولید سالانه ۱۰۰۰تن عسل قطب بزرگ عسل است.

فرماندار دلفان تصریح کرد: طی سال‌های گذشته عسل فراوانی در دلفان بدون هیچ‌گونه برند خاصی تولید می‌شد اما از دو سال گذشته، سه برند مهم عسل ایجاد و این محصول به بازار دلفان، شهرستان‌های اطراف و سایر استان‌های دیگر نیز عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات چشمگیری برای توسعه پایدار کشاورزی و بهبود فرآیندها در دلفان انجام گرفته است، افزود: در راستای طرح جهش تولید و ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی در سه سال گذشته  ۸۴ دستگاه کشت کار مستقیم با جذب ۱۲۰ میلیارد ریال و ادوات مکانیزه دیگر وارد این شهرستان شده است.

قهرمانی افزود: در شهرستان دیگر از روش‌های سنتی برای کاشت نخود استفاده نمی‌شود و دلفان رتبه نخست جذب تسهیلات جهش تولید را  کسب کرده است.

فرماندار دلفان گفت: دلفان بزرگترین کلنی زنبور عسل کشور و شهر عسل ایران و پایلوت نخود کشور و دومین شهر تولید کننده گیاهان دارویی کشور است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072519659
  • خبرنگار : 50176