برگزاری ۴۰ رویداد در هفته فرهنگی اراک

شهردار اراک گفت: ۴۰ رویداد در قالب ۱۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اراک برگزار خواهد شد.

علیرضا محمودی، ۲۵ مهر در نشست با اصحاب رسانه در خصوص هفته فرهنگی اراک با تاکید بر ضرورت نگهداشت و توسعه شهر اراک اظهار کرد: شهرداران باید به توسعه کالبدی و فیزیکی شهر بپردازند تا نشاط اجتماعی برای مردم شهرها فراهم شود.

وی با بیان اینکه هفته فرهنگی اراک از ۲۸ مهر تا ۴ آبان برگزار می‌شود گفت: ۲۸ مهرماه روز صدارت امیرکبیر به عنوان روز اراک نامگذاری شده است و ما در این روز و هفته، توانمندی‌های شهر اراک را به نمایش خواهیم گذاشت.

محمودی ادامه داد: در هفته اراک، ۷ پروژه با ارزش ۷۶۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد و ۸ پروژه به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز کلنگ زنی می‌شود.

شهردار اراک تصریح کرد: سعی شده برنامه‌های هفته فرهنگی اراک برای تمام اقشار و رده‌های سنی برگزار شود. ما تاکید داریم که شهر اراک را در حد و اندازه آن چیزی که هست به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه شهر اراک جزو بهترین شهرهای ایران است گفت: ما باید اقتصاد شهری را به نحوی رونق دهیم که اقتصاد خانواده‌های اراکی رشد کند.

محمودی با بیان اینکه صبح ۲۸ مهر ماه در مدرسه صمصامی بیات اراک زنگ هفته اراک نواخته خواهد شد افزود: گلباران مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا، نمایشگاه کتاب و رونمایی از ایستگاه هنر در پیاده راه امیرکبیر، مسابقه عکاسی و برگزاری همایش مفاخر از جمله برنامه‌ها در روز اول هفته فرهنگی اراک است.

وی با اشاره به افتتاح دبیرخانه دائمی هفته فرهنگی اراک در حمام میدان ارگ گفت: بهره برداری از سالن تئاتر شهر و برگزاری جشنواره تئاتر و جشنواره موسیقی سنتی در طول هفته اراک‌ در فرهنگسرای شهر برگزار خواهد شد.  

شهردار اراک با اشاره به برگزاری کارگاه و نمایشگاه هنرهای تجسمی در هفته اراک اظهار کرد: برگزاری شب شعر طنز، نمایشگاه خوشنویسی، حافظ خوانی و شاهنامه خوانی و نمایش فیلم «عراق چگونه اراک شد» اثر دکتر شاه حسینی از دیگر برنامه‌هاست. همچنین مراسم اختتامیه هفته اراک در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری امام خمینی(ره) با حضور هنرمندان کشوری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به بهره برداری از مجتمع آفتاب میدان شهدا تا انتهای سال تصریح کرد: رونمایی از نقاشی دیواره‌های دره گردشگری گردو جهت ارتقا سطح سیمای بصری شهر و همچنین کلنگ زنی پارک آبی و پارک اوتیسم در هفته اراک انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403072519630
  • خبرنگار : 50598