مدیرکل آموزش‌وپرورش کرمانشاه:

خانواده‌ها برای تعلیم‌وتربیت بهتر دانش‌آموزان با اولیای مدرسه همکاری کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از خانواده‌ها خواست برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان با اولیای مدرسه بیشتر همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، سلمان محمدی، امروز(۲۵ مهر) در همایشی که به مناسبت گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان(۲۴ تا ۳۰ مهر) در کرمانشاه برگزار شد، از مدرسه به عنوان خاستگاه رشد دانش‌آموزان یاد کرد و افزود: برای رسیدن به رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان راهی جز این نداریم که اولیای خانه و مدرسه را با هم همراه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همراهی خانه و مدرسه را صرفا نمی‌توان به کمک‌های مالی محدود دانست، گفت: همراهی اولیای خانه و مدرسه زمانی می‌تواند تاثیرگذاری لازم را در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان داشته باشد که این همراهی نه در حد حرف و شعار بلکه، در عمل وجود داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: اگر هر کدام از دانش‌آموزان را به یک پرنده تشبیه کنیم که می‌خواهد پرواز کند، برای پرواز موفق این پرنده باید دو بال خانه و مدرسه در تعلیم و تربیت او با هم هماهنگ باشند تا او دچار تعارض تربیتی نشود. اگر معلم‌ و اولیای مدرسه حرفی بزنند و والدین در خانه حرفی خلاف گفته‌های معلم بزنند، دانش‌آموز با تعارض تربیتی مواجه خواهد شد و در این صورت آموزش‌های مدرسه و خانه نمی‌تواند کارایی لازم را جهت تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان داشته باشند.

محمدی ادامه داد: حتی به سرویس مدارس هم باید به عنوان یک الگوی تربیتی نگاه شود، چون اگر به عنوان مثال معلم در مدرسه اهمیت رعایت قوانین را به دانش‌آموزان درس بدهد و راننده سرویس مدرسه حین تردد دانش‌آموزان مثلا چراغ قرمز را رد کند و این اقدام خود را به نوعی زرنگی قلمداد کند، طبیعتا دانش‌آموز دچار تعارض تربیتی خواهد شد.

وی از خانواده‌ها خواست همانطور که انتظار دارند، مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان باشد، منزل را هم مدرسه دوم دانش‌آموزان بدانند و با اولیای مدرسه برای تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان همکاری داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه همه دانش‌آموزان فرزندان ما هستند و باید در جهت تعلیم و تربیت صحیح آنها بکوشیم، افزود: روی تعلیم و تربیت تک تک دانش‌آموزان حساس هستیم.

 محمدی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مبنای کار دستگاه تعلیم و تربیت در استان است، گفت: بر اساس این سند باید دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی تربیت کرده و آنها را به مراتبی از حیات طیبه برسانیم که زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) شوند.

 محمدی با تاکید بر اینکه برای تربیت صحیح دانش‌آموزان به دنبال تربیت چند ساحتی آنها هستیم، گفت: دانش‌آموزی که صرفا در یک بعد خاص رشد کرده باشد نمی‌تواند در زندگی موفق باشد، لذا برای قرار دادن دانش‌آموزان در مسیر موفقیت و پیشرفت باید در پی تربیت تمام ساحتی آنها باشیم.

محمدی با بیان اینکه مهر ماه امسال ۳۷۰ هزار دانش‌آموز راهی مدارس استان کرمانشاه شدند، گفت: این دانش‌آموزان در چهار هزار مدرسه و ۱۵ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل شده‌ و قریب ۲۶ هزار فرهنگی شاغل عهده‌دار تعلیم و تربیت آنها در استان شده‌اند.

فرشته حشمتیان مشاور وزیر آموزش‌وپرورش نیز در این همایش، از انجمن اولیاء و مربیان به عنوان پل ارتباطی بین خانه و مدرسه یاد کرد و افزود: همراهی اولیای خانه و مدرسه می‌تواند کارایی دستگاه تعلیم و تربیت را به میزان قابل توجهی بالا ببرد.

وی تاکید کرد: همراهی اولیای خانه و مدرسه سبب خواهد شد دانش‌آموزان در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرند.

حشمتیان سپس با بیان اینکه در ۹۰درصد جلسات انجمن اولیاء و مربیان مادرها حضور پیدا می کنند، از پدرها هم خواست برای فرزندان خود وقت بگذارند و با حضور در این نشست‌ها زمینه‌های رشد و پیشرفت دانش‌آموزان را مهیا کنند.

 در این نشست دو تن از اولیای دانش‌آموزان مطالبات و درخواست‌های خود را مطرح کرده و در ادامه فعالان انجمن اولیاء و مربیان کرمانشاه تجلیل شدند.

 انتهای پیام
 

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072519603
  • خبرنگار : 50180