استاندار لرستان:

بایدها و نبایدهای فرهنگ کار در جامعه تبیین شود

استاندار لرستان با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ کار در جامعه، امری زمان بر است، افزود: بایدها و نبایدهای فرهنگ کار در جامعه تبیین شود.

ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در یکصد و سی‌امین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان که با دستور کار ارتقا فرهنگ کار برگزار شد، گسترش فرهنگ کار را در جامعه، امری زمان بر دانست و تاکید کرد: بایدها و نبایدهای ارتقا فرهنگ کار را باید به عنوان عوامل موثر در فرهنگ عمومی به جامعه توسعه و تبیین کنیم. 

وی با اشاره به اینکه جامعه عمومی استان لرستان جامعه‌ای فرهنگی، متدین است، افزو: مردم استان به کار کردن علاقه‌مند هستند، اما باید تلاش شود موضوع فرهنگ کار به عنوان یک مفهوم در میان عموم مردم آنقدر تکرار، که نهادینه شود. 

استاندار لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت ترویج فرهنگ شهادت با نامگذاری محلات و معابر با نام شهدا، تأکید کرد و گفت: نامگذاری معابر و اماکن عمومی، معرف فرهنگ و اخلاق و تمدن هر شهر است.

شفقت در مورد اهمیت نامگذاری اماکن عمومی به نام شهدا، گفت: کشور ما اسلامی بوده و ما هرچه داریم مرهون و مدیون شهدا و ایثارگران است.

استاندار اظهار کرد: مزین کردن معابر و میادین شهر به نام شهدا، موجب عزت و سربلندی ایران اسلامی و جاوید ماندن این رشادت‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: همه نهادهای فرهنگی، اعم از صدا و سیما، آموزش و پرورش، شهرداری و حتی اتحادیه‌های تاکسیرانی موظف هستند اماکنی در استان که به نام شهدا نام‌گذاری شده‌اند، با همان نام به کار ببرند.
 
استاندار لرستان ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز موظف است این موضوع را پیگیری کند که نام مقدس شهدا نسبت به این اماکن ذکر شود. 

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072519600
  • خبرنگار : 50176