استاندار چهارمحال و بختیاری:

تولیدکنندگان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های استاندارد اهتمام ویژه داشته باشند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تولیدکنندگان باید نسبت به رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های استاندارد اهتمام ویژه داشته باشند، کما اینکه امروز مصرف‌کنندگان در زمان خرید کالا به نشان استاندارد توجه دارند.

غلامعلی حیدری امروز ۲۵ مهرماه در همایش روز جهانی استاندارد به میزبانی اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حوزه استانداردسازی، اظهار کرد: نخبگان، اصحاب رسانه و جوانان خلاق و فعالان حوزه استاندارد نقش تاثیرگذاری در نهادینه کردن فرهنگ استاندارد در جامعه دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید مزیت‌های استاندارد برای عموم مردم تببین شود، گفت: تولیدکنندگان باید نسبت به رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های استاندارد اهتمام ویژه داشته باشند، امروز مصرف‌کنندگان در زمان خرید کالا به نشان استاندارد توجه دارند.

وی بیان کرد: باید چشم‌انداز استانداردسازی محصولات و خدمات بهبود معیشت و رفاه مردم در جامعه باشد، محصولاتی که در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود باید مطابق با استانداردهای تدوین شده باشد.

حیدری با بیان اینکه دو واحد تولیدی موفق به دریافت تندیس ملی استاندارد در همایش روز جهانی استاندارد شدند، توضیح داد: ارتقای کیفیت تولیدات ملی موجب می‌شود تا این محصولات در بازارهای جهانی رقابت‌پذیر باشند، بنابراین ارتقای کیفیت در تولیدات مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه محمدکاظم منزوی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تمام لایه‌های جامعه درگیر موضوع استاندارد هستند، اظهار کرد: باید شاهد مشارکت مردمی در این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه برای تدوین استانداردهای جدید با تشکل‌های بخش خصوصی هم‌اندیشی خواهیم داشت، بیان کرد: از سال گذشته اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری در مباحث تنظیم بازار و اقدام مشترک در حوزه بازرسی از ادارات و مراکز ارائه دهنده خدمات خاص وارده شده است و اکنون یک دستگاه نظارتی محسوب می‌شود.

منزوی با تاکید بر اینکه باید از نظرات مردم در تدوین استانداردها مورد استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: استاندارد فرش در دستور کار قرار گرفته است، بنابراین باید در تدوین استانداردهای جدید نگاهی جدید حاکم شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403072519595
  • خبرنگار : 50250