انتخاب دو واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری به عنوان «واحد نمونه ملی استاندارد»

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: از میان ۲۹ واحد برگزیده ملی در حوزه استاندارد دو واحد مربوط به این استان بود، همچنین از بین ۷۱ واحد برگزیده استانی سه واحد مربوط به این استان است.

مهدی پژوهش امروز ۲۵ مهرماه در همایش روز جهانی استاندارد به میزبانی اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در چند سال اخیر تلاش شد تا مفاهیم استاندارد در این استان نهادینه شود، اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی واحدهای تولیدی و عزم واحدها در رعایت دستورالعمل‌های استاندارد در سال‌جاری دو واحد تولیدی در استان در همایش روز ملی استاندارد انتخاب شدند، همچنین سه واحد تولیدی نیز به‌صورت استانی برگزیده شدند.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزود: از میان ۲۹ واحد برگزیده ملی در حوزه استاندارد دو واحد مربوط به چهارمحال و بختیاری بود، همچنین از میان۷۱ واحد برگزیده استانی سه واحد مربوط به این استان است.

وی با بیان اینکه کسب موفقیت در حوزه استاندارد در چهارمحال و بختیاری به دلیل وجود مدیران خلاق در واحدهای تولیدی است، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر اختیارات مدیران کنترل کیفی در واحدهای تولیدی استان افزایش یافت، همچنین انجمن صنفی مدیران کنترل کیفی در استان راه‌اندازی شد.

نباید اجازه دهیم رشته خدمت به بهانه‌های مختلف پاره شود

در ادامه شهرام زارع- رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش تاثیرگذار مدیران کنترل کیفی در واحدهای تولیدی، اظهار کرد: اگر دستورالعمل‌های مرتبط با حوزه استاندارد در این واحدها رعایت شود، قطعا شاهد افزایش بهره‌وری در واحدهای تولیدی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: رعایت استاندارد در واحدهای تولیدی موجب افزایش نظم، بهبود کیفیت محصولات و تسهیل صادرات محصولات می‌شود.

زارع با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی نسل چهارم مردم‌محور هستند، گفت: اتاق‌های بازرگانی باید در راستای بهبود فضای کسب و کار از تمامی فعالان اقتصادی حمایت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش ۲۴۰ درصدی صادرات از استان، خاطرنشان کرد: این مهم با همراهی اداره‌کل استاندارد محقق شد، این استان رتبه اول تولید بادام و رتبه اول صادرات بادام مامایی را به خود اختصاص داده است که باید تلاش کنیم با همراهی سازمان استاندارد صادرات از استان بدون واسطه به کشورهای اروپایی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم رشته خدمت به بهانه‌های مختلف پاره شود، بیان کرد: استان در حال توسعه چهارمحال و بختیاری نیازمند خدمت است و مدیران نباید در تغییر و تحولات دولت دچار بی‌انگیزگی شوند.

زارع تاکید کرد: از مدیران چهارمحال و بختیاری درخواست می‌شود تا آخرین لحظه خدمت به مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند تا شاهد امیدآفرینی در استان باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: پیشنهاد شد انجمن صنفی مدیران کنترل کیفی واحدهای تولیدی در ذیل اتاق بازرگانی استان تشکیل شود تا بتوانیم حمایت لازم را از فعالان این حوزه به عمل بیاوریم.

بقای هر سازمان وابسته به نگرش استانداردمدار است

حمیدرضا نیکی- مدیرعامل شرکت نهان‌گل و مشاور اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد، فعالان بخش خصوصی و مدیران کنترل کیفی سه جزء تاثیرگذار در حوزه استاندارد محسوب می‌شوند، اظهار کرد: بقای هر سازمان وابسته به نگرش استانداردمدار است.

وی با بیان اینکه در گذشته استاندارد اجباری مورد تاکید بود، گفت: امروز مدیران بخش خصوصی به سمت استانداردسازی حرکت می‌کنند، کما اینکه باید مدیران کنترل کیفی در تصمیم‌گیری‌های کلان دخالت داده شوند.

نیکی با بیان اینکه واحدهای تولیدی در شرایط باثباتی فعالیت نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: خرید تجهیزات آزمایشگاهی برای واحدها دشوار است و پیشنهاد می‌شود برخی استانداردهای تعریف شده مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، در این همایش واحدهای تولیدی خوراک آبزیان فرادانه و شیرخشک نوزاد پگاه به‌عنوان واحد نمونه ملی در حوزه استاندارد و واحدهای تولیدی سیمان شهرکرد، فولاد تاراز و ورق خودرو نیز به‌عنوان واحد تولیدی برگزیده استانی در حوزه استاندارد تجلیل شدند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403072519592
  • خبرنگار : 50250