معاون وزیر راه:

شتاب‌بخشی به نوسازی ابنیه‌های ناپایدار راهبرد وزارت راه و شهرسازی است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: یکی از راهبردهای وزارت راه و شهرسازی، شتاب بخشی به نوسازی ابنیه‌های ناپایدار و ناکارآمد و محرومیت‌زدایی از محله‌های هدف بازآفرینی است.

رضا انجم شعاع امروز (۲۵ مهر) در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، اظهار کرد: خدمت به مردم بسیار ارزشمند است. به ویژه استان خوزستان که متعلق به همه مردم ایران است و هر خانواده ایرانی در این استان شهید تقدیم کرده است. بنابراین قطعا خدمت در این استان ارزش بالایی دارد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اهمیت تکمیل پروژه‌های مسکن در استان، ادامه داد: استان خوزستان در حوزه راه‌ها، نقش ترانزیتی مهمی دارد. ۱۴ هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد که حدود ۵ هزار کیلومتر آن راه شریانی است این مساله باعث شده به یکی از استان‌های مهم تبدیل شود. با توجه به وجود بنادر و مرزهای آبی و خاکی، خوزستان در حوزه ترانزیت بسیار مهم است. بنابراین در راهداری نیاز به تلاش شبانه‌روزی است و نمونه آن نیز بهسازی معابر و راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی در ایام اربعین بود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت موجود در استان، گفت: استان خوزستان دارای ۵ فرودگاه است که دو فرودگاه آن بین‌المللی است. 

انجم شعاع تاکید کرد: طرح‌های بسیار بزرگ ملی در حوزه اهداری در استان در حال اجرا است که عمده آن‌ها منجر به اتصال خوزستان به دیگر استان‌ها به وسیله بزرگ‌راه‌ها و آزادراه‌ها شده است. احداث دو بزرگراه مهم ساحلی می‌تواند در توسعه استان نقش بسیار مهمی داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در وزارت راه و شهرسازی وظیفه ما بسترسازی و ایجاد زیرساخت‌ها است، بیان کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه، تکالیف سنگینی برعهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده شده است.بخش عمده‌ای از این تکالیف باید در قالب آیین‌نامه‌ها تدوین شود که در حال اجرا است و استان خوزستان بخش عمده‌ای از این تکالیف را برعهده دارد.

وی ادامه داد: در کنار توجه به مسائلی از قبیل بودجه و تملک دارایی و... باید به معیشت همکاران در هواشناسی، راهداری، راه‌آهن و فرودگاه توجه شود.  

انجم شعاع بیان کرد: یکی از راهبردهای وزارت راه و شهرسازی، شتاب‌بخشی به نوسازی ابنیه‌های ناپایدار و ناکارآمد و محرومیت‌زدایی از محله‌های هدف بازآفرینی است. خدمات بسیار خوبی برای احیای بافت‌های فرسوده پیش‌بینی شده است که نیاز به همکاری دارد.  

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در استان خوزستان، ۱۶ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد، گفت: توجه به بافت‌های فرسوده و محرومیت‌زدایی از راهبردهای اصلی وزارت است. در شهرهای اهواز و آبادان، پروژه‌های متعددی اجرا و در حال پیگیری است که می‌تواند در احیای بافت فرسوده موثر باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403072519590
  • خبرنگار : 50300