اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شمال سیستان و بلوچستان

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در مناطق حاشیه شهرهای تحت پوشش این اداره کل در دست اجراست.

سهیلا رضایی در گفت وگو با ایسنا، افزود: خلق فضاها و مکان‌های شهری با هدف فراهم کردن امکان کار و زندگی استاندارد برای شهروندان از مهمترین اهداف اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان است که در این راستا ۳۰ پروژه زیربنایی و روبنایی نظیر بهسازی و آسفالت معابر، احداث و تکمیل فضاهای آموزشی، بهداشتی، ورزشی، کتابخانه، آتش نشانی و کلانتری در محلات مورد هدف این طرح در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی تاکید کرد:  اجرای این پروژه‌ها علاوه بر تامین خدمات عمومی محله، باعث ارتقا سرانه‌های استاندارد شهری شده و در ایجاد تعلق خاطر و رضایتمندی ساکنان محلات محروم منطقه تاثیرگذار است.

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای زیست بهتر مردم لازم است بافت‌های ناکارآمد شهری بازآفرینی و آماده شوند، افزود: در  ۱۸ شهر تحت پوشش این اداره کل از قبیل زاهدان، زابل، میرجاوه، سراوان و ..... طرح‌های مصوب برای بازآفرینی شهری داریم.

رضایی ادامه داد: همچنین با پیگیری های مسئولان کشوری و استانی مطالعات شهرهای اسفندک، محمدی و گشت سراوان نیز در حوزه بازآفرینی در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به بسته تشویقی وزارت راه و شهرسازی به منظور نوسازی و بازسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در راستای اجرای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن تصریح کرد: در این راستا سیاست‌ها، ضوابط تشویقی و کالبدی از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب شده، تا تضمین کننده نوسازی محله‌ای در بازسازی بافت‌های فرسوده باشد و به تسریع و تسهیل نوسازی در این بافت‌ها کمک کند.

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: اعطای طبقه تشویقی به تراکم مجاز طرح مصوب وتخفیفات پروانه و مجوزها و نیز الزام تخصیص ۳۰ درصد از منابع واعتبارات دستگاه‌های خدماتی به این بافت‌های ناکارآمد و فرسوده و تاریخی، فرصت بسیار خوبی است که دولت برای محلات هدف بازآفرینی شهری درحوزه راه وشهرسازی وشهرداری‌ها ایجاد کرده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072519583
  • خبرنگار :