رئیس پژوهشکده صنایع غذایی و فرآورده‌های کشاورزی سازمان ملی استاندارد:

چهارمحال و بختیاری می‌تواند در تدوین استاندارد حوزه فرش و بادام تاثیرگذار باشد

رئیس پژوهشکده صنایع غذایی و فرآورده‌های کشاورزی سازمان ملی استاندارد با اشاره به توانمندی‌های چهارمحال و بختیاری در حوزه فرش و بادام، گفت: این استان می‌تواند در تدوین استانداردهای این حوزه تاثیرگذار باشد.

محمد فرجی امروز ۲۵ مهرماه در همایش روز جهانی استاندارد به میزبانی اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدیران کنترل کیفی و تولیدکنندگان در حوزه استاندارد با چالش‌هایی مواجه هستند، اظهار کرد: سال گذشته در راستای رفع چالش‌های استانداردسازی واحدهای تولیدی، عارضه‌یابی مشکلات توسط پژوهشکده صنایع غذایی و فرآورده های کشاورزی سازمان استاندارد انجام شد.

رئیس پژوهشکده صنایع غذایی و فرآورده‌های کشاورزی سازمان ملی استاندارد افزود: بسیاری از چالش‌های حوزه استانداردسازی با تدوین استانداردهای پژوهش‌محور قابل حل است که سازمان استاندارد آمادگی همکاری با اتاق‌های بازرگانی جهت رفع مشکلات را دارد.

وی با اشاره به توانمندی‌های چهارمحال و بختیاری در حوزه فرش و بادام، گفت: این استان می‌تواند در تدوین استانداردهای این حوزه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

فرجی با بیان اینکه برخی استانداردها نیاز به بازنگری و به‌روزرسانی دارد، خاطرنشان کرد: می‌توانیم با همکاری اتاق‌های بازرگانی، استانداردهای حوزه صنایع را بروز کنیم.

رئیس پژوهشکده صنایع غذایی و فرآورده‌های کشاورزی سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: باید استانداردهای صادراتی پژوهش‌محور باشند، واحدهای تولیدی برای صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا و قاره اروپا باید برخی استانداردها را در تولید محصولات صادراتی خود رعایت کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403072519582
  • خبرنگار : 50250