نماینده مریوان و سروآباد در مجلس:

اثر هنری باید نظم داشته باشد

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید انسان نام متوازن امروز را به انسان توازن متوازن تغییر داد انسانی که تمام فکر و ذهنش مادیات است باید به معنویات به آرامش روحی برسد این وظیفه هنرمندان است.

امید کریمیان، امروز چهارشنبه(۲۵ مهر) در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان هنرمند، با اشاره به اینکه با اجرای هنر خود انسان‌ها را به مهربانی و کار نیک دعوت می‌کند شهر روح و عطر می‌خواهد و هنرمندان با خلق اثرشان عطر و بوی خوش می دهند، اظهار کرد: کسی جز هنرمندان نمی‌تواند عطر خوش را در ستون‌ها، آپارتمان‌ها، خیابان‌ها و بزرگراه‌ها گسترش دهد و این هنر و هنرمندان هستند که می‌توانند این عطر و این بوی خوش و رایحه جان افزا را در خیابان‌ها بگسترانند.

وی افزود: اگر به هنر و هنرمندان توجه شود و حمایت خاص از آنها صورت بگیرد، قطعاً بسیاری از بیماری‌های امروز و استرس‌ها و نامهربانیان از بین می‌رود.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همه مردم اعم از پزشک، کارمند، فروشنده، بازاری و غیره به هنر احتیاج دارند با پرداختن به هنر در حوزه کاری خودشان در هر شاخه‌ای می‌توانند باعث نشاط شادابی در حوزه کاری خود باشند به آرامش خاصی برسند و در کارشان تاثیرگذار باشند.

وی گفت: هنرمندان که در رشته خاص خود فعالیت می‌کنند تخصصی کار می‌کنند اگر بدانند که هدفشان و خروجی اثرشان چیست قطعاً جامعه تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: باید انسان نام متوازن امروز را به انسان توازن متوازن تغییر داد انسانی که تمام فکر و ذهنش مادیات است باید به معنویات به آرامش روحی برسد این وظیفه هنرمندان است.

کریمیان خاطرنشان کرد: ‌ایجاد اثر هنری باید نظم داشته باشد و این وظیفه همه شما هنرمندان عزیز است و من به نیابت از مردم شریف استان کردستان به نیابت از مردم شریف مریوان و سرو آباد دست یکایک شما هنرمندان عزیز را می‌بوسم.

وی تصریح کرد:‌ جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در دوره‌های گذشته در روستاها نیز اجرا داشت انتظار داریم این رویه در دوره‌های بعد از سرگرفته شود و شاهد اجرای نمایش‌ها در سروآباد و در شهر اورامان که از منظر فرهنگی ثبت جهانی یونسکو است باشیم.

از سه تن از فعالان عرصه تئاتر خیابانی ایران تجلیل به عمل آمد

به گزارش ایسنا، امروز در این مراسم،  در این مراسم از دکتر سامان خلیلیان، از هنرمندان و مدیران برجسته تئاتر کشور، حیدر رضایی، از هنرمندان با سابقه و خلاق تئاتر خیابانی و سید سوران حسینی، از هنرمندان جوان و پرتلاش این حوزه، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403072519551
  • خبرنگار :