وقتی صدای خود صهیونیست‌ها هم از شدت جنایات‌شان در می‌آید

روزنامه آمریکایی گزارش کرد تداوم محاصره جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و جلوگیری کردن از ورود کمک‌های ضروری به این باریکه و مرگ بیماران نیازمند به کمک‌های پزشکی حتی صدای دیوان عالی و گروه‌های حقوق بشری خود این رژیم را نیز در آورده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه «نیویورک تایمز»‌ آمریکا نوشت، دیوان عالی رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه به کابینه این رژیم دستور داده توضیح دهد که چرا «سیستم فراگیر برای تسهیل تخلیه غزه‌ای‌هایی که در جنگ اسرائیل-حماس دخیل نیستند با هدف اعزام آنها به کشورهای دیگر برای دریافت درمان‌های مورد نیاز» وجود ندارد.

به نوشته این روزنامه، این دستور در واکنش به دادخواست ثبت شده از سوی سه گروه حقوق بشری اسرائیلی در اوایل ماه ژوئن در پی تداوم بسته بودن گذرگاه رفح بین غزه و مصر صادر شده است؛ گذرگاهی که بعد از حمله ارتش رژیم اشغالگر قدس به شهر رفح در ماه مه بسته شد.

«آدی لوستیگمن»، وکیل یکی از این گروه‌های حقوق بشری اسرائیلی به نام «پزشکان حامی حقوق بشر در اسرائیل» بیان داشت: «قبل از تعطیلی این گذرگاه در هر روز حدود ۵۰ بیمار می‌توانستند از منطقه تخلیه شوند.»

او با تاکید بر این که حتی همان رقم نیز کم و «قطره‌چکانی» محسوب می‌شود، گفت: «اما تخلیه نیازمندان به کمک‌های پزشکی بعد از آنکه اسرائیل این گذرگاه را بست متوقف شد.»

در دادخواست تنظیم شده از سوی این گروه‌ها تقاضا شده که اسرائیل یک فرآیند شفاف برای رسیدگی به درخواست‌های تخلیه غزه‌ای‌های نیازمند به کمک‌های پزشکی ایجاد کند.

لوستیگمن اظهار کرد: «این مردم نمی‌دانند به کجا مراجعه کنند. حتی وقتی هم که درخواست آنها تایید و به آن مجوز داده شد نیز ظاهرا فرآیند اجرایی معقولی وجود نداشته و هنوز برخی بیماران بدحال در انتظار تخلیه هستند در حالی که برخی بیمارانی که وضعشان وخیم نبود و دیرتر درخواستشان قبول شد تخلیه شدند.»

لوستیگمن ادامه داد: «ما حتی از اسرائیل نخواستیم که این مردم را درمان کند بلکه فقط آنها را با یک سرعت معقول و انسانی به جاهای دیگر منتقل کند.»

او گفت: «در دادخواست ما مشخصا حتی درخواست نشد که بیماران به کشورهای خارجی منتقل شوند بلکه فقط تاکید شد که جلوی دستری آنها به مراقبت‌های پزشکی گرفته نشود اما این اسرائیل است که به بهانه‌های امنیتی ترجیح می‌دهد آنها به کشورهای ثالث سفر کنند.»

این وکیل ادامه داد: «اسرائیل از بابت غیرنظامیان مسئول است چون مرزهای غزه و مناطق آن را کنترل می‌کند. کابینه باید از اصول اساسی قوانین شامل قوانین اداری و قانون اساسی و قوانین عدالت طبیعی پیروی کند. کابینه طبق معاهدات بین‌المللی نیز وظایفی دارد.»

به نوشته نیویورک تایمز حکم منتشر شده در روز سه‌شنبه از سوی دیوان عالی رژیم صهیونیستی تلاش کرده بر مسئولان کابینه صهیونیستی از جمله وزیر جنگ و نهاد مسئول هماهنگی امور بشردوستانه در غزه مشهور به COGAT تمرکز کرده برای اینکه یک پروسه شفاف برای این موضوع ارائه کنند. این دادگاه به کابینه رژیم صهیونیستی تا ۱۱ نوامبر فرصت داده تا پاسخش را بر مبنای دستور دادگاه ارائه کند.

«لوستیگمن» در بیانیه‌ای مشترک با یک وکیل دیگر گروه «پزشکان حامی حقوق بشر اسرائیل» به نام «تامیر بلنک» که با یکدیگر روی دادخواست کار کرده بودند، اظهار کرد: «هر روز که بگذرد و افراد مجروح و زخمی در غزه درمان‌های پزشکی را دریافت نکنند به معنی به خاطر انداختن جان انسان‌ها شامل کودکان و نوزادان است. کابینه موظف است اجازه به دسترسی آنها به درمان‌های پزشکی دهد تا بتوان آنهایی را که قابل نجات دادن هستند نجات داد.»

این در حالی است که طبق این گزارش بیماران بسیاری نیز هستند که دیگر به خاطر محاصره جنایتکارانه رژیم صهیونیستی برای درمان آنها بسیار دیرشده است.

«فدا غانم»، یک فلسطینی ۴۲ ساله است که در فصل بهار بعد از ماه‌ها انتظار کشیدن و قبل از آنکه نیروهای صهیونیستی گذرگاه رفح را تصرف کنند مجوز انتقال به مصر برای درمان سرطان لنفاوی را پیدا کرد. او اما در ماه ژوئن و بعد از بسته شدن این گذرگاه جان خود را از دست داد. این گذرگاه همچنان بسته است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072519514
  • خبرنگار : 71415