مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مسئولان از تئاتر خیابانی برای رفع مشکلات مردم الهام بگیرند

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تئاتر خیابان یرا یک نهر مر دمی دانست و گفت: گاهی اوقات مسئولان می توانند راه حل مشکلات و دغدغه ها را از تئاتر استخراج کنند.

حمید نیلی امروز چهارشنبه(۲۵ مهر) در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان که در سالن شهید سلیمانی این شهر برگزار شد، پیام جشنواره هفدهم تئاتر خیابانی مریوان را امنیت، نشاط، همدلی و مهربانی ذکر و اظهار کرد: معتقدم که تئاتر خیابانی بیان دغدغه‌ها است که  بدون واسطه و با حضور مردم و برای مردم طرح‌ریزی می‌شود.

وی افزود: گاهی مسئولان اجرایی از تئاتر خیابانی الهام می‌گیرند و می توانند راه حل دغدغه ها را از تئاتر استخراج کنند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تئاتر خیابانی هنری است که طی آن هنرمندان، مردم را به حل مشکلات دعوت می کنند و طی این چند روز نشاط وصف ناپذیری در مریوان بین مردم حاکم شد.

به گفته وی، در تئاتر خیابانی، ما سراغ مردم می رویم، مولفه تئاتر خیابانی زمان کوتاهی است که طی آن مطلب مطرح و جمع بندی می شود، بر همین اساس اجرا باید کوتاه باشد، امید است که هنرمندان این عرصه به این نکته توجه بیشتری داشته باشند.

وی حضور چشمگیر کشورهای خارجی را به ایران اسلامی خوش آمد گفت و خاطرنشان کرد: امیدوارم سال بعد در حوزه بین‌الملل و در حوزه حضور کشورهای خارجی پررنگ و پر رونق‌تر عمل کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403072519493
  • خبرنگار :