مدیرکل هواشناسی استان:

بارش‌های پاییزی در فارس از نیمه آبان آغاز می‌شود / تداوم روند کاهش دما

مدیرکل هواشناسی استان فارس با بیان اینکه روند کاهشی دما را در فارس شاهد خواهیم بود، گفت: بارش‌های پاییزی در استان فارس از نیمه آبان‌ماه شروع خواهد شد.

سید قاسم حسینی امروز ۲۵ مهرماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص شرایط آب و هوایی استان فارس بیان کرد: شرایط آب و هوایی در آخر هفته جاری در استان فارس تقریباً پایدار است.

وی ادامه داد: بر اساس تحلیل‌های انجام شده بین اول تا ۱۰ آبان ماه اولین سیستم‌های بارش پاییزی را در استان شاهد خواهیم بود که البته به صورت طبیعی بارش‌های فصل پاییز در استان فارس از نیمه آبان شروع می‌شوند. 

حسینی اظهار کرد: دمای هوا در شهر شیراز شب گذشته به ۱۰.۴ درجه و در گرمترین ساعات به ۲۹.۶ رسیده است، امروز کاهش ۲ درجه‌ای هوا را شاهد هستیم و این روند کاهش دما در کل استان ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس ادامه داد: برای هفته آینده دما ۲ تا ۴ درجه کاهش پیدا می‌کند و در مناطق شمالی استان ماندگاری هوای سرد را خواهیم داشت.

حسینی با بیان اینکه هشدار کشاورزی برای هفته آینده صادر شده است، گفت: زنبورداران اگر تاکنون برای انتقال زنبورها به مناطق گرمسیر اقدام نکرده‌اند تا قبل از سردتر شدن هوا، زنبورها را به مناطق گرمسیر منتقل کنند.

وی با بیان اینکه تا نیمه هفته آینده پدیده خاصی نخواهیم داشت، گفت: کاهش دمای هوای سرد، طبیعت فصل پاییز است و دما در این فصل نرمال خواهد شد اگرچه تاکنون به جز قسمت‌های شمالی استان فارس، دمای بقیه شهرستان‌ها بالاتر از حد نرمال بوده است.

حسینی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، «دشت نمدان» در اقلید با منفی نیم درجه سردترین نقطه فارس و منطقه «دهرم» در فراشبند با ۴۱ درجه گرمترین نقطه بوده‌ است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072519471
  • خبرنگار : 50976