مدیرکل ورزش و جوانان اعلام کرد

اجرای ۵۴۴ برنامه در استان کرمان طی هفته تربیت‌بدنی/ نگرانی بابت ورود دلالان به خرید وام ازدواج

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: بسیاری از جوانان استان مایل به فروش وام ازدواج خود هستند و به جای اینکه جوانان از این ظرفیت استفاده کنند متاسفانه گرفتار دلال‌ها شده‌اند و این اصلاً زیبنده نیست.

میثم پاریزی پیش از ظهر امروز ۲۵ مهرماه در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی اظهار کرد: «ایران قوی، ورزش قوی» شعار هفته تربیت بدنی امسال است و احتمالا برنامه‌های این هفته محدود به هفت روز نمی‌شود و در هفته‌های بعد هم ادامه‌دار خواهد بود.

وی از برگزاری۵۴۴ برنامه ورزشی‌، فرهنگی و عمرانی در هفته تربیت بدنی در استان کرمان خبر داد و گفت: ۱۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته پاریزی، با بهره‌برداری این ۱۵ پروژه، ۱۵ هزار مترمربع به فضای ورزشی استان اضافه خواهد شد و ۸۰ درصد این پروژه‌ها در مناطق محروم احداث شده‌اند.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی(به ازای هر یک نفر) استان کرمان ۷۰ سانتی‌متر است، افزود: بیش از ۳۰ پروژه ورزشی دیگر تا قبل از پایان سال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

طیق اعلام مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، ۹۳ برنامه فرهنگی، ۱۵۳ برنامه ورزش همگانی( برخی از آنها ملی و برخی در سطح استان) و ۱۲۰ برنامه در حوزه مسابقات قهرمانی و ۷۶ برنامه در حوزه جوانان و تجلیل از باشگاه‌های برتر در هفته تربیت بدنی در استان کرمان برگزار خواهد شد.

به اعتقاد وی، ورزش قهرمانی و همگانی باید در بین مردم ترویج یابد و مردم با یک پیاده‌روی ساده ورزش را آغاز کنند و به مرور ورزش یکی از برنامه‌های روزانه‌شان شود.

پاریزی با بیان این مطلب که اتفاقات تاریخی در حوزه ورزش بانوان در استان در حال رخ دادن است، در ادامه بیان کرد: ورزش کمک می‌کند تا دوران میانسالی و سالمندی سالم‌تری داشته باشیم.

«باشگاه‌های صنعتی باید مجوز کمیسیون ماده پنج داشته باشند. باشگاه‌های خاتون بم، گل‌گهر سیرجان، مس شهربابک و فولاد سیرجان و زرند مجوز دارند اما باشگاه‌های مس کرمان و رفسنجان مجوز ندارند». این مطلب بخش دیگری از سخنان وی در جمع خبرنگاران بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با ابراز خرسندی از عدم افت ورزش استان افزود: باید افرادی در رأس باشگاه‌ها قرار گیرد که اشراف کامل به ورزش داشته باشد.

بنا به اعلام وی، جمعیت جوان استان کرمان (رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال) بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر معادل ۳۰ درصد جمعیت استان است و این جمعیت یک فرصت است نه تهدید.

پاریزی با بیان این مطلب که امروز سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش توجیه‌پذیر است، گفت: در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های استادیوم امام علی (علیه السلام) هزینه شد و محل مناسبی برای ورود سرمایه‌گذاران است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403072519460
  • خبرنگار : 50189